اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی هرمزگان:

1200 زن سرپرست خانوار در هرمزگان بیمه هستند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی هرمزگان گفت: حدود هزار و 200 نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار و خودسرپرست در قالب طرح‌های مربوطه، در شهرها و روستاهای هرمزگان توسط بهزیستی بیمه شده‌اند.

1200 زن سرپرست خانوار در هرمزگان بیمه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهناز راشدی پیش از ظهر امروز در نشستی در ارتباط با فعالیت‌های دفتر امور بانوان، ضمن تشریح فعالیت‌های اظهار داشت: از آنجایی که طرح بیمه اجتماعی روستایی عشایری برای زنان و دختران خودسرپرست و سرپرست خانوار بین سنین 18 تا 50 سال ارائه می‌شود، طی این طرح در استان تعداد هزار و 61 نفر تاکنون بیمه شده‌اند.
وی همچنین با بیان اینکه برای همین قشر در شهرها نیز طرح بیمه اجتماعی ارائه می‌شود افزود: سهمیه استان برای بیمه زنان مددجو در سطح شهرهای استان طی سال‌جاری، برابر با 130 نفر است که توسط صندوق تامین اجتماعی بیمه می‌شوند.
راشدی در ادامه بیان خدمات بهزیستی به زنان سرپرست خانوار در استان ابراز داشت: براساس تفاهمنامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان زنان سرپرست خانوار در راستای اجرای طرح غربال‌گری سلامت جسمی، برای انجام آزمایشات اولیه به بخش‌های مربوطه ارجاع و در راستای نیاز به درمان، بهزیستی هزینه درمان آنها را می‌پردازد.
مسئول دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی هرمزگان همچنین از پوشش تعداد 377 نفر دانشجو و سه هزار و 450 نفر دانش آموز در قالب طرح بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته خبر داد.
وی همچنین در ادامه به اجرای طرح فقرزدایی با رویکرد اجتماع محور در محلات شهرهای مختلف استان اشاره و اضافه کرد: در این طرح نیز محلاتی برای اجرای طرح انتخاب و با کمک مردم محل و افراد خیر امور تسهیل شونده اجرایی در بخش‌های مختلف از جمله مناسب سازی معابر، وضعیت بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و ... با هدف توانمندسازی بافت این محلات، طرح‌ها به پیش برده می‌شود که تاکنون دستاوردهای مناسبی را نیز به ویژه در چندین محله بندرعباس حاصل شده است.
مسئول دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی هرمزگان در پایان یادآور شد: اگر اعتبارات اجازه بدهد کمک‌های موردی نیز در امور مسکن، خرید لوازم ضروری، اشتغال و ... به زنان سرپرست خانوار اعطا می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول