اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به اعتبارات سالانه؛

بودجه بهزیستی جوابگوی 25 درصد جامعه هدف است

خبرگزاری فارس: عضو دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی گفت: اعتبارات اختصاص یافته سالانه به بهزیستی از منابع مختلف تنها جوابگوی یک چهارم نیازهای حرکت جامعه هدف است.

بودجه بهزیستی جوابگوی 25 درصد جامعه هدف است
 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد کثیری بعد از ظهر امروز در جلسه راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بهزیستی اصلی‌ترین متولی مسائل اجتماعی در جامعه است، اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سطح کشور با جامعه هدف 3 میلیون نفری به طور مستقیم و با جامعه هدفی به پهنای ایران اسلامی به طور غیرمستقیم در ارتباط است.
کثیری با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته، سالانه به بهزیستی از منابع مختلف تنها جوابگوی یک چهارم نیازهای حرکت جامعه هدف است، عنوان کرد: علاوه بر این اعتبارات کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم به یاری بهزیستی می‌آیند و از این طریق می‌توان برخی از مشکلات مددجویان را رفع کرد.
وی اذعان داشت: حرکت کلی مشارکت‌های مردمی تا سال گذشته به صورت مخزنی بوده و پس از جمع‌آوری به یک باره هزینه می‌شد و با توجه اینکه در نگاه کلی این کمک‌ها بسیار اندک است، جوابگوی خدمت‌رسانی به جامه هدف نیست.
کثیری با اشاره به اقدامات انجام شده در دفتر مشارکت‌های مردمی در بهزیستی در دو سال اخیر تصریح کرد: در دو سال اخیر به ویژه در دفتر مشارکت‌های مردمی تلاش شد تا از حالت مستقیم وارد شدن کمک‌های مردمی و مستقیم هزینه شدن خارج شویم.
وی افزود: با پیشنهاد مسئولان بورس و اوراق بهادار کشور در برنامه‌های ضیافت مهر سال گذشته اقدام به راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری برای کمک به مددجویان کنیم و عواید فرآیند سرمایه‌گذاری در این صندوق را برای جامعه هدف بهزیستی هزینه کنیم.
کثیری این اقدام را اقدامی جهادی و اقتصادی در بهزیستی نام برد و ابراز داشت: امیدواریم تا با برگزاری چنین نشست‌هایی خیران بیشتری برای کمک به نیازمندان جلب شود.
وی سپرده‌های سرمایه‌گذاری شده به صورت دوره‌ای و در مدت زمان سه ماهه پرداخت می‌شود، ابراز داشت: نخستین صندوق سرمایه‌گذاری خیریه در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) تأسیس شده است که نام صندوق نیکوکاری «آگاه» زینت‌بخش آن شده است.
کثیری بیان داشت: با هدف تأمین مسکن مددجویان و با مساعدت بانک سامان نخستین صندوق راه‌اندازی و به منظور تأمین هزینه درمان و بیمه تکمیلی معلولان دومین صندوق سرمایه‌گذاری با همکاری بانک گردشگری راه‌اندازی شده است.
به گزارش فارس، جلسه راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری بهزیستی استان کرمان با حضور نماینده دفتر مشارکت‌های بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی و مدیرکل کار و امور اجتماعی استان کرمان، نمایندگانی از بانک‌های سامان و گردشگری، سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و جمع کثیری از خیران و صاحبان صنایع و سرمایه استان در محل سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد.
بنابراین گزارش، نمایندگان بانک سامان، بورس اوراق بهادار کشور و بانک گردشگری نیز طی سخنانی به تشریح توضیحات لازم در زمینه راه‌اندازی این صندوق‌ها و چگونگی خرید سهام توسط خیران پرداختند.
در پایان این مراسم با خرید سهام و انجام پذیره‌نویسی از سوی نیکوکاران، مؤسسات خیریه و صاحبان صنایع استان به نفع مددجویان بهزیستی فعالیت رسمی این صندوق در استان کرمان آغاز شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول