اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

پیروی نکردن از ولایت فقیه عمل را بی‌اثر می‌کند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: اگر فردی ولایت فقیه و مرجعیت را قبول داشته باشد اما اطاعت نکند، عملش هیچ اثری ندارد.

پیروی نکردن از ولایت فقیه عمل را بی‌اثر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید در محضر خداوند و در مهمانسرای خداند تبارک و تعالی دعوت باشیم، اظهار داشت: باید ببینیم آیا بعد از ماه مبارک رمضان احساس تغییر در خود می‌کنیم و آیا ایمان خود به خداوند را افزایش داده‌ایم.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی براینکه هر کس دو روزش یکسان باشد ضرر کرده است، تصریح کرد: از این حدیث برداشت می‌شود که خداوند، پیامبر و ائمه اطهار(ع) از ما انتظار رشد و ترقی دارند.
این استاد حوزه با تاکید بر اینکه باید بدانیم در محضر خدا هستیم، افزود: باید بدانیم هرکدام از ما به اندازه‌ای که عمر کردیم چه اندازه در کلاس الهی رشد کردیم.
وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود انقلاب است، ادامه داد: اگر فردی ولایت فقیه و مرجعیت را قبول داشته باشد اما اطاعت نکند هیچ اثری ندارد.
علوی گرگانی با اشاره به اینکه خداوند خطاب به پیغمبر می‌گوید تو بندگان را فقط هدایت کن، عنوان کرد: وظیفه مراجع تقلید فقط ابلاغ است و اگر کسی عمل بکند یا نه برعهده مقلد است.
استاد حوزه با تاکید براینکه دین از باب آگاهی است، اضافه کرد: آیا در مساجد و رسانه‌ها رسل الهی گفته نشده و یا اینکه چه چیزی حلال و چه چیزی حرام است، بیان نشده است؟
وی با بیان اینکه اگر هر کسی کاری انجام بدهد خدا می‌‌بیند، گفت: توجه خداوند به اعمال انسان‌ها مانند توجه فرمانده به حرکات سربازان زیر فرمان است.
علوی گرگانی با اشاره به اینکه اگر حاکم و شاهد یکی باشد باید ترسید، اظهار داشت: درسیستم قضایی اگر قاضی خود شاهد ارتکاب جرم بوده باشد دیگر هیچ گواه و شاهدی لازم نیست.
وی با تاکید براینکه آنچه از قلم فرشتگان بیفتد از قلم خداوند نمی‌افتد، تصریح کرد: باید خداوند تبارک و تعالی را در حکم خود شاهد و حاضر ببینیم.
این استاد حوزه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد عواقب رفتارهای انسان‌ها گفت: اگر خود را در ماه مبارک رمضان اصلاح نکرده باشیم عواقب خطرناکی دارد.
وی با اشاره به اینکه اکنون در کره زمین چند میلیارد جمعیتی که وجود دارد چقدر از اینها بندگان خوب خدا هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از آدم‌هایی که در روی کره زمین زندگی می‌کنند لاابالی هستند.
وی با بیان اینکه تا پایان عمر فرصت زیادی باقی نیست، اضافه کرد: باید به بررسی عمل خود بپردازیم و با خود حدیث نفس داشته باشیم.
استاد حوزه با اشاره به اینکه کسانی که به خداوند تبارک و تعالی نزدیک باشند عاقبت به خیرهستند، گفت: نباید در صحبت‌های خود شعار دهیم بلکه باید عمل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید در مورد آفرینش خود تفکر کنیم، اظهار داشت: ما بندگان خدا برای خوردن، خوابیدن و تنبلی کردن آفریده نشده‌ایم.
علوی گرگانی با بیان اینکه باید در هر صنفی که هستیم برای خدا کار کنیم، تصریح کرد: قصد و نیت افراد است که به عمل رنگ می‌دهد و بدانید کاری که برای خداست ارزش دارد. 
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول