اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران:

بقای کشور در گرو حمایت از ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: امروز رمز وحدت و بقای کشور در گروی حمایت از ولایت مطلقه فقیه است.

بقای کشور در گرو حمایت از ولایت فقیه است
به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، مرتضی تمدن در چهاردهمین یادواره شهدای روستای نجفدر از توابع بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه که با حضور مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، فرماندار فیروزکوه، جمعی از مسئولان، خانواده‏های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، اقشار مختلف مردم و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا عطر و بوی شهادت را در فضای شهرستان، استان و کشور پراکنده می‌کند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری به شهرستان فیروزکوه توجه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: امروز رمز وحدت و بقای کشور در گروی حمایت از ولایت مطلقه فقیه است.
وی تصریح کرد: همه باید پابرهنه وارد یادواره‏های شهدا شویم و مردم روستای نجفدر نیز که امروز یادواره شهدای خود را برگزار کردند، بسیار منت گذاشتند و از مسئولان برای حضور در این محفل نورانی و پربار دعوت به عمل آوردند.
استاندار تهران تاکید کرد: برگزاری یادواره شهدا امری آسان نیست و هر کدام از شهیدان در هر دیاری که باشند، زیارتگاه و کعبه آمالی محسوب می‌شوند که باید قدر آن‌ها دانست و همواره به زیارتشان شتافت.
تمدن اظهار داشت: افراد زیادی بوده‌اند که وقتی با مشکلات زمانه مواجه شدند، به قبور شهدا و مادران شهید توسل یافتند و از این طریق مشکلات آن‌ها برطرف شده است.
وی با بیان اینکه شهدا زنده و ناظر بر اعمال ما هستند و با انسان‌ها سخن می‌گویند، افزود: این کلام نورانی خداوند متعال است که شهدا زنده هستند و نزد خدای خود رزق و روزی می‌خورند و این جایگاه والای شهید و شهادت را نشان می‌دهد.
استاندار تهران ادامه داد: در همین دنیا می‌توانیم تفاوت کسانی را که در رکاب حق و افرادی که در جبهه باطل جنگیدند را ببینیم و سرنوشت آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و این بسیار مهم است.
تمدن اضافه کرد: اگر گذر انسان به شهرهای کربلا، نجف یا سرزمین عراق افتاده باشد، می‏تواند ببیند که با وجود اینکه آنها در جنگ با ایران کشته و زخمی و تعداد زیادی اسیر دادند، اما به هیچ طریقی از آنها یادی نمی‌شود و در این کشور چیزی به نام خانواده‌های شهدا و رزمندگان و جانبازان وجود ندارد.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه آنها نیز برای وطن خود جنگیده بودند، اما واژه شهید را برایشان به کار نمی‌برند و حتی واژه‌ای به نام جانباز و ایثارگر نیز ندارند در حالی که در ایران قبور شهدا حتی در روستاها زیارتگاه عاشقان محسوب می‌شود.
استاندار تهران اظهار داشت: فرزندان میهن اسلامی در جبهه نور جنگیدند و خداوند نام و یاد آنها را برای همیشه بر پیشانی تاریخ حک کرده است و شهدا چشم و چراغ و موجودیت و هستی نظام اسلامی هستند.
تمدن گفت: همانطور که افراد جبهه مقابل امام حسین (ع) جنگیدند و در حال حاضر تنها با سیاهی و پلیدی از آنها یاد می‌شود، نام و یاد کشته‏شدگان در جنگ عراق با ایران نیز به یاد نمانده است.
وی بیان داشت: نباید تردید به خود راه داد که امروز عامل پیروزی ملت‌های مسلمان جهان در مبارزه با دیکتاتورها و از بین رفتن قدرت‌های شیطانی و استکباری همین شهدا و خون ارزشمند آنهاست.
استاندار تهران گفت: مردم مصر از بیش از 60 سال گذشته با نسخه وطن‏پرستی انقلاب کردند اما عاقبت آنها را می‌توان به خوبی دید که سرنوشتشان به دست امثال مبارک افتاده است.
تمدن افزود: امروز مردم مصر با الگوگیری از شهدا و اسلام به پیش می‌روند و حاصل آن بیداری اسلامی است که در سراسر جهان قابل مشاهده است.
وی ادامه داد: نباید تردید کرد که در برهه کنونی به برکت خون شهدا، مردم مصر، یمن، تونس و ... به حرکت درآمده‌اند و به زودی عاقبت کشورهای اروپایی و آمریکایی را نیز خواهیم دید.
استاندار تهران با بیان اینکه عشق، زیبایی و صفای شهدا را می‌توان در محضر خانواده‌های معظم آنها یافت، بیان داشت: خداوند متعال با افتخاری که برای حضور در این یادواره شهدا به همگان داده است، گویی سفری زیارتی نصیب همه کرده است و این جای بسی خرسندی دارد.
تمدن اضافه کرد: باید برای کسانی که می‌گویند در جامعه امروزی جوانان از شهدا و انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌اند اظهار تاسف کرد در حالی که می‌بینیم جوانان و نوجوانان در یادواره‌های شهدا حضور می‌یابند و برای پاسداشت منزلت و مقام شهیدان اسلام تلاش می‌کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول