اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مالیاتی شهرستان‌های کرمان:

رفسنجان مقام نخست استانی در وصول عوارض را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس امور مالیاتی شهرستان‌های استان کرمان گفت: شهرستان رفسنجان مقام نخست استان کرمان در وصول عوارض را دارد.

رفسنجان مقام نخست استانی در وصول عوارض را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مجید نخعی صبح امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده برای دهیاران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بازخورد مالیات بسیار محسوس است، اظهار داشت: با پرداخت مالیات از سوی مردم کمک بزرگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به مقام اول شهرستان رفسنجان در استان در زمینه وصول عوارض افزود: پولی که از وصول مالیات در رفسنجان به حساب دهیاری‌ها می‌رود در برخی شهرهای استان برابر است با پولی که به حساب شهرداری آن شهر می‌رود و این نشان از پرداخت عوارض و وصول موفقیت‌آمیز آن در این شهرستان دارد.
نخعی از مهم‌ترین مزایای مالیات بر ارزش افزوده را شفاف‌سازی آن در معاملات خواند و تصریح کرد: برخی خرید و فروش‌های کشور زیرزمینی هستند، اما با اجرای این قانون تمام خرید و فروش‌ها ثبت می‌شوند.
وی بیان کرد: با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات‌های مستقیم نیز افزایش می‌یابد به حساب خزانه می‌رود و به عنوان اعتبار ملی به استان‌ها برگشت داده می‌شود.
نخعی بیان کرد: یکی از منابع درآمد دولت، درآمد مالیاتی است که هرچه افزایش داشته باشد، میزان فروش نفت که سرمایه ملی و پایان‌پذیری است، کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اجرای پروژه‌های عظیم و نیاز آن به هزینه‌های زیاد گفت: در حال حاضر 30 درصد از درآمد دولت را مالیات تشکیل می‌دهد و 70 درصد از راه فروش نفت به دست می‌آید که هرچه‌قدر فروش نفت کمتر شود به نفع کشور است.
نخعی با توجه به اینکه در کشورهای پیشرفته حدود 100 درصد از درآمدها از راه درآمد مالیاتی است، خاطرنشان کرد: با اجرای صحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده، درصد فروش نفت کشور پایین می‌آید و درآمد به سمت درآمد مالیاتی پیش می‌رود.
وی اذعان کرد: دهیاران به عنوان بازوی دولت هستند و با همکاری با سازمان امور مالیاتی می‌توانند کمک زیادی به پیشرفت‌ کشور انجام دهند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول