اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خبر داد:

رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به وصول حدود یکهزار و 100 میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان طی پنج ماهه نخست سال جاری گفت: درآمد مالیاتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد رشد را نشان میدهد.

رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجتبی تقوی عصر امروز در بیست و هشتمین همایش سراسری انجمن‌های اسلامی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: فرهنگ عمومی و فرهنگ مالیات مردم قزوین در سطح خوبی است و دستگاه مالیاتی استان همکاری نزدیک با مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها، اتحادیه‌ها و مجامع امور صنفی دارد.
وی ادامه داد: در خصوص ترویج فرهنگ مالیاتی، این اداره کل در خصوص لزوم پرداخت مالیات و مصارف آن، آموزش همگانی در صدا و سیما، چاپ مقالات علمی در مطبوعات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مودیان مالیاتی به ویژه برای مشاغل در دستور کار داشته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافه کرد: در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده که قانون مدرنی است، این استان در اجرای حدود سه سال از این قانون، جزو استان‌های برتر بوده است.
وی با اشاره به درآمد مالیاتی استان تصریح کرد: اداره کل مالیاتی استان بیش از 85 درصد درآمدهای مالیاتی استان را فراهم میکند که طی بیش از پنج ماه از سال جدید، حدود یکهزار و 100 میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد رشد نشان میدهد.
تقوی تصریح کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از 220 میلیارد ریال مازاد درآمد، برای استان ایجاد شده که صرف توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای استان میشود.
وی یادآور شد: تیر ماه سال جاری ماه مالیاتی برای استان بود و همکاری خوب استانداری، بخشداری، مجامع امور صنفی، فرمانداران و به ویژه خبرنگاران را داشتیم که ماه بینظیری را رقم زد و اطلاع‌رسانی و تبلیغات ما بسیار گسترده بود .
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اعلام کرد: دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی ما خوب بوده به طوری که 99 هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم و خوشبختانه با هماهنگی ادارات پست و دفاتر خدمات پستی 100 درصد اظهارنامه مالیاتی دریافتی، الکترونیکی بود.
وی با اشاره به موفقیت‌های این اداره کل توضیح داد: کسب موفقیت‌هایی در زمینه مازاد درآمد مالیاتی، روابط عمومی، مالیات بر ارزش افزوده، اظهار نامه الکترونیکی و کسب عناوین برتر در مسابقات قهرمانی از جمله موفقیت‌های این اداره کل بوده است.
تقوی در ادامه با اشاره به ویژگیهای استان قزوین توضیح داد: استان قزوین بیش از یکهزار سال قدمت تاریخی دارد و 500 سال قبل پایتخت دوره صفویه بوده است و آثار تاریخی فراوانی دارد و به لحاظ علمی نیز دارای مراکز متعدد دانشگاهی و علمی است و 100 هزار دانشجو در این استان مشغول تحصیل هستند.
وی خاطر نشان کرد: این استان حدود یک درصد مساحت کشور و 1.6 درصد از جمعیت کشور را داراست و استانی صنعتی و کشاورزی است به طوری که بزرگترین شهر صنعتی کشور با عنوان شهر صنعتی البرز در این استان واقع است و همچنین 11 شهرک صنعتی و دو ناحیه فعال صنعتی نیز در این استان وجود دارد.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تأکید کرد: با توجه به اینکه قزوین استانی صنعتی است تقاضای ما از مسئولان ارشد سازمان مالیاتی این است که معاونت مودیان بزرگ مالیاتی در استان ایجاد شود همچنین با توجه به کمبود فضای اداری و مصوبه هیئت وزیران در خصوص خرید یا احداث ساختمان، تقاضای ما تسریع در ابلاغ اعتبار است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول