اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان قم:

اداره‌کل امور مالیاتی نقش بسزایی در دریافت عوارض دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: اداره‌کل امور مالیاتی استان سهم بسزایی در دریافت عوارض برای شهرداری و دهیاری‌ها ایفا می‌کند.

اداره‌کل امور مالیاتی نقش بسزایی در دریافت عوارض دارد
سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در خصوص درآمدهای این اداره‌کل در سال جاری اظهار داشت: درآمدها در پنج ماهه سال 90 نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به وظایف اداره‌کل امور مالیاتی قم ادامه داد: این اداره‌کل در دو معاونت مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده فعالیت می‌کند.
مدیرکل امور مالیاتی استان قم خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور جزو معدود دستگاه‌های اجرایی است که رسیدگی به اعتراض مودیان مالیاتی را در شش مرحله درون سازمان انجام می‌دهد.
حسنی ادامه داد: این امر موجب می‌شود شکایات مربوط به مودیان مالیاتی به خارج از مجموعه امور مالیاتی انتقال پیدا نکند.
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: از سال 87  که قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرایی شد تا امروز چهار مرحله از این قانون اجرا شده است که در ابتدا سه درصد و در سال 90 چهار درصد افزایش پیدا کرده است که 2.2 درصد مالیات و 1.8 درصد عوارض است.
مدیرکل امور مالیاتی استان قم بیان کرد: اداره‌کل امور مالیاتی استان سهم بسزایی در موضوع دریافت عوارض برای شهرداری و دهیاری‌ها ایفا می‌کند.
وی تصریح کرد: اداره‌کل امور مالیاتی استان قم، سال گذشته 10 میلیارد تومان عوارض برای شهرداری وصول کرد که به دهیاری‌ها نیز پرداخت شد.
حسنی گفت: به موجب قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، سهم دهیاری‌ها از این عوارض جدا شده و نسبت به سرانه جمعیت این عوارض به آنها نیز تعلق می‌گیرد.‌
وی افزود: همکاران اداره‌کل امور مالیاتی متصدی وصول این بخش از عوارض هستند و در کنار وصول درآمدهای مالیاتی بحث وصول عوارض را برای استان به همراه دارند.
انتهای پیام/ج30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول