اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

رئیس سازمان امور اقتصادی استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:

نصب ماشین‌های فروش برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده خرده فروشان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت:نصب ماشین‌های فروش برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده خرده فروشان آغاز میشود.

نصب ماشین‌های فروش برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده خرده فروشان
محمد رحیم احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد سهم تولید و صنعت از منابع هدفمندی یارانه‌ها گفت: برنامه‌های سال 90 قانون هدفمندی یارانه‌ها متمرکز بر حمایت از تولید است، در حالی که سال گذشته قانون هدفمندی یارانه‌ها برنامه حمایت از خانوارها و پرداخت مؤثر به مردم داشت، تا این طرح بزرگ با کمترین مقاومت اجرا شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان تاکید کرد: طرح هدفمندی یارانه‌ها بعد از اولویت خانوار به اولویت حمایت از تولید میپردازد و منابع قابل توجهی برای توزیع بین صنایع و بنگاه‌های تولیدی در نظر گرفته و بخشی هم پرداخت شده است.
احمدوند تاکید کرد: هم اعتبار انرژی برای پرداخت قیمت حامل‌های انرژی و هم طرح‌های بهینه سازی مصرف سوخت در میان مدت و هم طرح ارتقاء خط تولید و تغییر تکنولوژی در بلندمدت در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: برخی از صنایع تسهیلات مربوطه را دریافت کرده و تعدادی را در حال تکمیل پرونده و تعدادی نیز در حال بررسی قرار دارند و در استان اصفهان جلسات مکرری با صنایع از رشته‌های مختلف برگزار شد.
مشاور اقتصادی استاندار اصفهان تاکید کرد: اطلاعات رشته‌های مختلف تولیدی دریافت و برای ارزیابی کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در جهت بهینه سازی خط تولید و نوسازی خودروهای فرسوده انجام میشود.
احمدوند گفت: واقعیت این است که برخی بنگاه‌های تولیدی بر مبنای واقعی و علمی شکل نگرفته و در گذشته با استفاده از رانت انرژی ارزان به تولید میپرداختند که وقتی قرار است قیمت حامل‌ها منطقی و واقعی شود، در کوتاه مدت با مشکل مواجه میشوند، این روند طبیعی است که هر روز در دنیا هزاران صنعت ورشکست میشوند، اما آنهایی که مدیریت و دانش فنی دارند، در بازار باقی میمانند.
وی گفت: صنایعی که ضعیف هستند، از جریان رقابت عقب میافتند و باید به فکر تغییر ماشین‌های تولید و ارتقاء بهره‌وری باشند. امروز نمیتوان با دستگاه‌های 40 سال قبل به تولید پرداخت و در بازار باقی ماند.
احمدوند افزود:‌ کسی که با پیکان40 ساله میخواهد مسافرکشی کند در 100 کیلومتر به جای 5 تا 6 لیتر، 20 لیتر بنزین مصرف میکند که دیگر برای او صرف نمیکند و چاره کار در این است که خودروی جدیدی با استفاده از تسهیلات تهیه کند.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان تاکید کرد: با وجود انرژی ارزان، ناکارآمدی در همه بخش‌ها وجود داشت، به عنوان مثال برای تولید یک کیلو مرغ 9 دهم لیتر گازوئیل مصرف میشد و برای تولید یک تن آجر 120 متر مکعب گاز که قیمت این گاز 40 هزار تومان بود، اما همان یک تن آجر 17 هزار و 500 تومان فروخته می شد که اگر آن کارگاه آجرپزی تعطیل و گاز آن صادر میشد، بیش از دو برابر این رقم درآمد به دست میآمد.
احمدوند ادامه داد: کوره‌های سنتی و زیرزمینی در کشور و استان اصفهان وجود داشتند که 70 درصد انرژی تلف و 30 درصد به آجر میرسید و منطقی نیست که این گونه صنایع تا ابد حمایت شوند، از طرفی چه کسی گفته آجر و بلوک در ساختمان به کار گرفته شود، میتوان از مصالح سبکتر و ارزان‌تر با سرعت بالاتر در ساختمان استفاده کرد.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: روش‌های بهینه‌سازی سوخت و تغییر خط تولید و ارتقاء فناوری در میان مدت و درازمدت برای مقابله با آثار افزایش قیمت حامل‌های انرژی به طور جدی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی در مورد نوسازی صنایع گفت: واحدهای صنعتی هم با گرفتن اعتبار انرژی برای جبران هزینه ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی اقدام میکنند و هم اینکه در صدد نوسازی خط تولید و بهینه سازی مصرف سوخت درآمده‌اند.
احمدوند گفت: تسهیلات ناشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها برای تعویض و نوسازی ماشین‌آلات و خط تولید جدید به کار گرفته میشود و پرونده برخی واحدها برای گرفتن تسهیلات در بانک قرار دارد.

*نصب ماشین‌های فروش برای اجرای مالیات ارزش افزوده خرده فروشان

احمدوند در پاسخ به این پرسش که آیا طلافروشان استان اصفهان به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تمکین کردند، گفت: طلافروشان اصفهان هم اکنون مالیات ارزش افزوده را پرداخت میکنند و بقیه اقشار هم بر اجرای قانون تاکید میکنند و وقتی قرار شد برای ثبت‌نام بیایند، همه طلافروشان شرکت کردند ممکن است عده‌ای در عمل مقداری رعایت نکنند و طلا بدون فاکتور ارائه کنند. اما بالاخره با اجرای قانون همراه شدند.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان افزود: اصناف کشور با اجرای قانون مالیات ارزش افزوده دارای انضباط میشوند و سازمان امور اقتصادی استان میخواهد ماشین‌ها فروش را برای همه اصناف و در فروشگاه‌ها نصب کند.
احمدوند در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی ماشین فروش درمغازه‌ها قرار میگیرد، گفت: در طول قانون برنامه چهارم باید همه اصناف به کمک وزارت بازرگانی دارای ماشین فروش میشدند و قبل از اجرای قانون این کار انجام میشد، اما این کار در یک بخش‌های محدود عملی شد. در قانون برنامه پنجم نیز تاکید شد همه اصناف ماشین فروش داشته باشند و میزان فروش آنها ثبت شود که در آن صورت مالیات ارزش افزوده آنها به راحتی مشخص میشود.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول