اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی:

مالیات بر ارزش افزوده توان رقابت تعاونی‌ها را سلب کرد

خبرگزاری فارس: دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی یکی از مشکلات مجموعه تعاونی‌های فعال استان را اخذ مالیات بر ارزش افزوده از این مجموعه‌ها عنوان کرد و گفت: این مسئله سبب شده که تعاونی‌ها توان رقابت با سایر بخش‌ها را از دست بدهند.

مالیات بر ارزش افزوده توان رقابت تعاونی‌ها را سلب کرد
غلامحسین جهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اهمیت گسترش فعالیت‌های بخش تعاون در اقتصاد کشور اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه و سند چشم‌انداز کشور باید فعالیت‌های بخش تعاون در سطح جامعه گسترش پیدا کند.
وی به پیشینه اتاق تعاون در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: اتاق تعاون همزمان با تاسیس استان به عنوان بالاترین نهاد مردمی بخش تعاون در استان تاسیس شده است ولی به دلیل کمبود اعتبارات تا سال گذشته فعالیت چشمگیری نداشته است.
دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی افزود: با ابلاغ برنامه پنج ساله پنجم توسعه و رویکرد اشتغال دولت سهم تعاون افزایش 15 درصدی را داشته است.
جهانی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت باید وزارت تعاون تنها نقش حاکمیتی و نظارتی داشته باشد و امور اجرایی بخش تعاون به اتاق تعاون واگذار شود و اتاق نیز عزم خود را جزم کرده که این مهم اتفاق بیافتد.
وی افزود: در این راستا ما در دو ماهه گذشته کمیته‌های 10 گانه‌ای را تشکیل دادیم که شامل کمیته مرزنشینان، نمایشگاهی، تعاون روستایی و خدماتی است که این کمیته‌ها وظیفه دارند مشکلات بخش‌های خود را بررسی و جمع‌آوری کنند.
دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی به برنامه‌های این مجموعه در استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های تصدی‌گری در حال انجام است و در این غالب برنامه‌های آموزشی و نظارت بر تعاونی‌ها بر عهده اتاق تعاون گذاشته شده که باید برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گیرد.
جهانی به وظایف این مجموعه اشاره کرد و افزود: ‌صدور کارت بازرگانی، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اعزام هیئت‌های تجاری از جمله وظایف این مجموعه است که باید برنامه‌ریزی دقیقی در راستای تحقق آنها صورت گیرد.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعاونی‌ها، برقراری ارتباط بیشتر بین تعاونی‌ها، حل اختلاف و داوری بین تعاونی‌ها، ایجاد شعب حل اختلاف، برگزاری همایش‌های عمومی  آموزشی و کمک به ایجاد اشتغال مولد در سطح استان را از دیگر وظایف این مجموعه در سطح استان عنوان کرد.
دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه ما هیچ شرکت حمل و نقل بین‌المللی را در استان نداریم، اظهار داشت: شرایط اخذ مجوز برای این شرکت‌ها مانند سایر استان‌ها است و در استان ما چنین استطاعتی وجود ندارد که باید این شرایط برای استان ما تسهیل شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول