اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مالیاتی کرمان:

عوارض پرداختی واردات در صورت فروخته نشدن عودت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس امور مالیاتی استان کرمان گفت: استرداد و عوارض پرداختی واردات در صورت تولید و فروخته نشدن بر اساس اظهارنامه مالیاتی، مالیات پرداختی آنها پس داده می‌شود.

عوارض پرداختی واردات در صورت فروخته نشدن عودت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد کارگرزاده صبح امروز در کارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده در جمع دهیاران، بخشداران و جمعی از اصناف این شهرستان با تشریح چگونگی مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: در اجرای قانون پرداخت مالیات در مرحله اول و دوم تمام وارد و صادرکنندگان، فعالان اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی با اظهارنامه مالیاتی خود ثبت‌نام کردند.
وی افزود: در مرحله سوم تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که بر اساس ضوابط مراحل اول و دوم ثبت‌نام کردند، مشمول شدند.
کارگرزاده تصریح کرد: در مرحله چهارم نیز فعالان اقتصادی که شامل این مراحل سه‌گانه نمی‌شدند، ثبت‌نام داشتند.
وی در شرح مرحله پنجم ابراز داشت: کسانی که مشمول مراحل اول تا چهارم شدند، اما در سال 89 به طور مثال مجموع فروش کالاهایشان بیشتر از 100 میلیون تومان بود، جزو مشمولان به شمار می‌آیند که تا پایان شهریور ماه سال 90 باید ثبت‌نام کنند.
کارگرزاده بیان کرد: مشمولان مرحله پنجم اگر سه ماه اول سال فروش آنها به 100 میلیون تومان برسد، ثبت‌نام می‌شوند و از دوره بعد باید به اجرای قانون بپردازند.
وی همچنین به بیان چگونگی محاسبات دوره‌ای، تسویه حساب و انتقال به مصرف‌کنندگان اشاره کرد و در مورد استرداد مالیات صادرکنندگان گفت: در چرخه مالیاتی فقط چهار درصد وصول می‌شود و حتی مالیات پرداختی کالای فاسدشدنی در انبارها در صورت عدم فروش برگشت‌پذیر است.
وی اذعان کرد: اجرای مرحله پنجم از اول مهر ماه سال 90 است و مشمولان قانون آن قسمت از قرارداد را که از اول مهر ماه اجرایی می‌شود، باید در اظهارنامه خود عنوان کنند.
به گزارش فارس، کارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده با حضور محمد کارگرزاده رئیس امور مالیاتی استان و مجید نخعی رئیس امور مالیاتی شهرستان‌های استان در محل سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول