اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان قم خبر داد:

اجرای کامل طرح پزشک خانواده در قم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در قم گفت: در این طرح بیش از 70 هزار نفر زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

اجرای کامل طرح پزشک خانواده در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد محمدیان اظهار داشت: این طرح از سال 84 در کشور آغاز شده که در سه سطح در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: در سطح نخست حفظ سلامتی و ارتقای جامعه و همچنین پیشگیری‌های اولیه انجام می‌شود و ثبت اطلاعات در پرونده انجام خواهد شد.
رئیس مرکز بهداشت استان قم ابراز داشت: در سطح دوم نیز خدمات تخصصی صورت می‌گیرد و ممکن است اقدامات پزشکی سرپایی و یا بستری باشد که شامل انجام فعالیت‌های دارویی و پاراکلینیکی می‌شود.
محمدیان افزود: سطح سوم پزشک خانواده فعالیت پزشکان و خدمات آنها تخصصی و فوق تخصصی می‌شود که با اجرای طرح پزشک خانواده سیستم نظام ارجاع پیاده می‌شود.
وی گفت: در سطح نخست در روستاهای زیر 20 هزار نفر، پزشک خدمات را ارائه داده و در صورت نوع تخصصی‌تر بودن فعالیت به سطح دوم و سپس سطح سوم مراجعه شده و این پرونده بازخواهد گشت که در اینجا سیستم ارجاع انجام شده که بسیار مهم و با اهمیت است.
رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان قم افزود: در استان ما این طرح را به صورت کامل انجام داده‌ایم و در پنج بخش استان و در روستاها طرح اجرا شده است.
محمدیان بیان داشت: 70 هزار و 398 نفر جمعیت زیر پوشش پزشک خانواده در استان قم است که 21 پزشک همراه با 16 ماما در این زمینه فعالیت دارند.
وی در خصوص خانه‌های بهداشت در بخش‌ها و روستاهای استان گفت: 59 خانه بهداشت در سطح استان وجود دارد که فعالیت‌های بهداشتی را ارائه می‌دهند.
رئیس مرکز بهداشت استان قم بیان داشت: پزشکان هر روز روستاها را تقسیم کرده و هر روز به یک روستا رفته و خدمات لازم را ارائه می‌کنند.
وی افزود: در طرح پزشک خانواده 12 داروخانه وجود دارد و قاعده کار بر این است که هر پزشک4 هزار نفر را زیر پوشش قرار داده و برای هر 8 هزار نفر نیز یک ماما وجود خواهد داشت.
محمدیان افزود: سرانه هر نفر 12 هزار تومان است که این مبلغ را دولت پرداخت می‌کند که متاسفانه به دلیل دستمزد پایین، بسیاری از پزشکان از این طرح کناره گیری کرده و انصراف دادند.
وی بیان داشت: در سال گذشته 63 درصد از پرشکان در طرح پزشک خانواده انصراف داده که جلساتی نیز برگزار شد اما همچنان مشکل وجود دارد.
رئیس مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تا سرانه برای هر فرد بیشتر شده و ضریب محدودیت‌ها بالا رود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول