اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی خبر داد:

برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره زیر سایه خورشید در ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در ارومیه
حجت‌السلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جشنواره زیر سایه خورشید با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان ورزش و جوانان به صورت مشارکتی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره همزمان با جشنواره شعر ترکی رضوی در ارومیه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این راستا بخش موسیقی رضوی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.
این مسئول افزود: برای این منظور موسیقی اصیل که در خدمت اهل بیت و امام رضا ( ع ) است و شائبه‌ای در حرمت موسیقی ندارد در کنار این جشنواره برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش موسیقی رضوی جشنوراه ملی است، خاطرنشان کرد: در تلاش برای بین‌المللی کردن این جشنواره در سال‌های آینده هستیم.
کریمی بر استفاده از گویش‌ها در جشنواره شعر رضوی تاکید کرد و گفت:‌ در این جشنواره شاعران به زبان‌های مختلف در وصف اهل بیت و امام رضا ( ع ) شرکت کرده‌اند در صورت امکان در سال‌های آینده این جسنواره را به صورت دو گویش کردی و ترکی برگزار می‌کنیم.
وی اعلام کرد: حضور خادمان امام رضا در بین بیماران، سالمندان، اجتماع آنها بین مردم و علاقمندان به امام رضا ( ع )، مساجد دارای کانون فرهنگی هنری از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.
این مسئول با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در دو مرحله مورد داوری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در سطح استان داوری اولیه انجام می‌شود و با توجه به قوت و ضعف آثار ارسالی کدگذاری می‌شوند و تمام این آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره برای داوری مجدد به تهران فرستاده می‌شوند.
وی با اشاره به دقت زیاد در داوری آثار، اعلام کرد: در داوری مرحله دوم اسامی ارسال‌کنندگان آثار بر روی آثار نخواهد بود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول