اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره شعر بسیج صورت گرفت؛

کسب مقام‌های برتر جشنواره شعر خراسان رضوی توسط نیشابور

خبرگزاری فارس: شاعران فرهیخته نیشابوری مقام‌های برتر جشنواره شعر بسیج «تلاطم بیداری» را که در سطح استان خراسان رضوی برگزار شد به خود اختصاص دادند.

کسب مقام‌های برتر جشنواره شعر خراسان رضوی توسط نیشابور
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، موسی نوکاریزی، مدیرکانون بسیج هنرمندان نیشابور و فیروزه با اعلام این مطلب اظهار داشت: پنجمین جشنواره شعر بسیج «تلاطم بیداری» در تالار خواجه نظام‌الملک شهرستان چناران برگزار شد که 508 قطعه شعر از کل استان از 178 شاعر و 17 شهرستان ارسال شد که نیشابور با 150 اثر از 38 شاعر بیشترین اثر نواحی را به جشنواره ارسال کرد.
وی ادامه داد: این آثار با موضوعات آیینی، اجتماعی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود که پس از وادری هیئت داوران جشنواره دکتر هادی منوری، ابوالقاسم رفیعا و جواد گنجعلی،‌20 نفر برگزیده شدند که 8 شاعر نیشابوری مقام‌های نخست را از آن خود کردند.
وی گفت: در این جشنواره شاعران نیشابوری در بخش شعر کلاسیک مریم عمارلو به مقام اول، علی حلاجی مقام دوم و در بخش شعر نو زهرا شرفی مقام دوم، حوا احمدی نسب و معصومه سادات شاکری به مقام سوم دست یافتند و آثار مهدیه ایروانی، جواد فرحبخشیان و الهام دیداریان قابل تقدیر شناخته شد.
مدیر کانون بسیج هنرمندان نیشابور و فیروزه خاطر نشان کرد: 20 اثر برگزیده به مرحله کشوری که در مهر ماه در زاهدان برگزار می‌شود راه یافتند که از این تعداد 8 اثر متعلق به شاعران نیشابوری می باشد و این آثار در کتابی به چاپ خواهد رسید.
نوکاریزی اظهار داشت: در این مراسم که 14 شهریور 90 با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری خراسان رضوی حضور داشتند به برگزیدگان لوح سپاس، تندیس، و جایزه نقدی اهداء شد.
وی تصریح کرد: شاعران خطه فرهنگ و ادب‌خیز نیشابور در همه جشنواره‌ها سبب فخر و مباهات نیشابوریان بوده و خواهند بود.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول