اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی اعلام کرد:

برگزاری جشنواره شعر ترکی رضوی در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره شعر ترکی رضوی در ارومیه برگزار میشود.

برگزاری جشنواره شعر ترکی رضوی در ارومیه
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در این راستا دو جشنواره به نام‌های جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی و جشنواره زیر سایه خورشید برگزار  میشود.
وی با بیان اینکه جشنواره نام‌ها و نشانه‌های رضوی به همت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزار میشود، تصریح کرد: این جشنواره در قالب آثاری که کودکان در مورد امام رضا (ع) سروده‌اند برگزار میشود.
این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره زیرسایه خورشید‌، تصریح کرد: این جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان ورزش و جوانان به صورت مشارکتی برگزار میشود.
کریمی از حضور خادمان امام رضا (ع) در ارومیه خبر داد و افزود: دیدار با سالمندان، بیماران بستری در بیمارستان‌ها، افراد زیر پوشش بهزیستی استان و حضور در اجتماع بین مردم و علاقمندان به امام رضا (ع) انجام میشود.
وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این مراسم بیش از 150 مسجد دارای کانون فرهنگی هنری جشنواره شعر رضوی برگزار میشود.
این مسئول مهمترین ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر شعرخوانی شعرای داخلی و خارجی، بخش موسیقی رضوی را نیز در این زمینه راه‌اندازی کرده‌ایم.
کریمی با بیان اینکه با مشارکت شاعران موسیقی اصیل که در خدمت اهل بیت و امام رضا (ع) است در این زمینه برگزار میشود، گفت: این نوع موسیقی شائبه‌ای در حرمت موسیقی ندارند.
وی اظهار داشت: در تلاش برای بین‌المللی کردن بخش موسیقی جشنواره هستیم ولی در حال حاضر این بخش ملی ملی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از ارسال 230 اثر  از شاعران داخلی و خارجی به دبیرخانه خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 200 اثر داخلی و 30 اثر خارجی از کشورهای ترکیه، عراق، نخجوان، آذربایجان و ارمنستان است.
کریمی اعلام کرد: پیش‌بینی میشود حداقل 15 مهمان خارجی در این جشنواره حضور داشته باشند.
وی در ارتباط با داوری این جشنواره ابراز داشت: در بخش داوری، آثار ارائه شده دو بار داوری میشوند که یکی از این داوریها استانی و دیگری داوری کشوری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول