اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس:

موازی‌کاری دستگاه‌ها به حوزه فرهنگ ضربه می‌زند

خبرگزاری فارس: نماینده کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی کشور گفت: موازی‌کاری دستگاه‌ها به فرهنگ ضربه می‌زند.

موازی‌کاری دستگاه‌ها به حوزه فرهنگ ضربه می‌زند
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در بازدید از بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه مردم این شهرستان و بخش‌های تابعه از نظر پایبندی به موضوعات دینی و مذهبی در منطقه جنوبی کشور زبانزد عام و خاص هستند، ابراز داشت: به همین دلیل لازم است تا مسئولان فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و در اختصاص بودجه و اعتبارات، این مناطق را به طور ویژه مورد حمایت قرار دهند.
نماینده سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مسئولان قضایی نیز باید در مقابل برخی از نابهنجاری‌ها واکنش سریع نشان دهند، ابراز داشت: باید در این گونه مواقع با واکنش سریع و منطقی و با در نظر گرفتن اقتضاء زمان و مکان، اجازه تخلف بیشتر را به مجرمین ندهیم.
بزرگواری با ذکر این سخن که مردم کهگیلویه همواره متین، بااخلاق و نوع‌دوست هستند، بیان داشت: آرامشی که در این شهرستان و بخش‌های تابعه حکم‌فرما بوده قابل ستایش است و دلیل اصلی چنین متانتی این است که مردم قدر نظام جمهوری اسلامی را می‌دانند و اجازه خودنمایی به بدخواهان داخلی و خارجی را نخواهند داد.
وی حضور روحانیت در میان مردم به‌خصوص جوامع روستایی را موجب رشد و تعالی فرهنگی دانست و افزود: باید با حضور این قشر آگاه و با بصیرت در میان مردم و به‌خصوص جوانان، روحیه نشاط را در میان آن‌ها جان بخشیم و جایگاه مساجد به عنوان مهم‌ترین سنگر دفاع از اسلام در این راستا ارتقاء بخشیده شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به نقش مهم ائمه جمعه و فرمانداران در این راستا اشاره کرد و عنوان کرد: امام جمعه هر شهرستان به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی و فرماندار نیز به ‌عنوان رئیس شورای اجتماعی هر شهرستان باید با تعامل و همدلی نابهنجاری‌ها را شناسایی کرده و برای برطرف کردن این نقاط ضعف، آن‌ها را به مسئولان فرهنگی معرفی کنند.
بزرگواری یکی از اصلی‌ترین مشکلات در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی را ورود دستگاه‌ها به وظایف یکدیگر دانست و متذکر شد: هر دستگاه باید طبق اساسنامه و راهبرد دستگاه خود عمل کرده و از ورود به حوزه‌های کار دیگران پرهیز کنند.
این مسئول با انتقاد از دستگاه‌های متولی امر فرهنگ در کشور اذعان داشت: هنوز پاسخ درستی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این حوزه داده نشده و دغدغه‌های معظم‌له در مباحث فرهنگی کماکان پا برجاست.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول