اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور؛

استان قم به کارت پارک هوشمند مجهز شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک استان قم گفت: برای نخستین بار در کشور استان قم طرح کارت پارک را به صورت دستگاه‌های کاملا هوشمند پارکومتر تبدیل کرد.

استان قم به کارت پارک هوشمند مجهز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا اقبالیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران،‌ از تجهیز خیابان صفائیه به دستگاه‌های هوشمند کارت پارک خبر داد و اظهار داشت: این طرح از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و هم اکنون همشهریان از این دستگاه استفاده می‌کنند.

*  کارت پارک هوشمند، توزیع عادلانه محل پارک برای همه شهروندان
وی با بیان اینکه دستگاه هوشمند پارکومتر برای نخستین بار در کشور در خیابان صفائیه نصب شده است، عنوان داشت: هدف از ایجاد طرح کارت پارک و پارکومتر هوشمند توزیع عادلانه محل پارک برای همه شهروندان است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک استان قم خاطرنشان کرد: 13 دستگاه پارکومتر هوشمند در خیابان صفائیه نصب شده که هر یک می‌توانند هشت خودرو را کنترل کنند و هزینه هریک بالغ بر 2 میلیون تومان است.
وی ابراز داشت: شهروندان، می‌توانند این کارت‌های هوشمند را از دفاتر پستی و فروشگاه‌های معتبری که اعلام خواهد شد خریداری و شارژ کنند.

* خرید کارت شارژ با استفاده از دستگاه‌های هوشمند پارکومتر
اقبالیان ادامه داد: شهروندان می‌توانند علاوه بر مکان‌های معرفی شده، کدپستی خود را به شماره پیامک 30007109109109 ارسال کنند تا کارت هوشمند پارکومتر برای آنها ارسال شود.
وی هزینه خرید این کارت‌ها را هزار تومان ذکر کرد و اظهار داشت: با خرید این کارت‌ها 200 تومان شارژ اولیه دارد که به ازای هر یک ساعت 200 تومان از کارت هوشمند کم خواهد شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک استان قم با اشاره به اینکه تا 30 دقیقه نخست پارک خودرو،‌ هزینه‌ای از کارت کم نخواهد شد عنوان کرد: با انتخاب شماره جای پارک بر روی دستگاه، چراغ دستگاه سبز خواهد شد و با نشان دادن کارت به دستگاه 400 تومان به ازای دو ساعت از کارت کسر می‌شود و دارندگان خودرو باید هر دو ساعت جای پارک خود را تمدید کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که زمان استفاده از جای پارک از زمان مورد نظر کمتر باشد با نشان دادن کارت به دستگاه، مبلغ اضافه به کارت برمی‌گردد.
اقبالیان بیان داشت: این کارت‌ها که به صورت هوشمند اطلاعات‌ را در خود جای می‌دهد، در آینده تبدیل به کارت شهروندی خواهد شد و به عنوان کارت بلیت نیز از آن استفاده می‌شود.
وی داشت: تاکنون پنج نیروی انسانی مسئولیت پارکومترها را بر عهده داشتند که با نصب این دستگاه‌ها این نفرات به دو نفر کاهش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/‌ش‌20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول