اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی؛

145 هزار خانوار امداد مشمول نظام آموزش خانواده هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از حضور 145 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سطح کشور در طرح جامع نظام آموزش خانواده خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی نیز 8 هزار خانواده تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

145 هزار خانوار امداد مشمول نظام آموزش خانواده هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه اختتامیه کلاس‌های اوقات فراغت کانون شهید آوینی شهرستان بیرجند رسالت فرهنگی را مهم‌ترین رسالت مجموعه کمیته امداد عنوان کرد و اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف این بخش برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی کشور تقویت مبانی فکری، اعتقادی، فرهنگی و تربیتی خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: مباحث فرهنگی یک بحث زیرساختی در کشور ما مورد توجه همه نهادهای حمایتی و فرهنگی کشور است و کمیته امداد نیز از این مبحث مستثنی نیست.
اکبری افزود: امداد به لحاظ رسالت بزرگی که امسال بر عهده دارد برنامه‌های مختلفی برای خانواده‌ها، نوجوانان  دانشجویان دارد.
وی ادامه داد: اکنون سه دهه از فعالیت‌های امداد در کشور گذشته است و در این سه دهه در کلیه سرفصل‌ها امداد توفیق داشته است و آنچه که مورد توجه امداد در تمام فعالیت‌های حمایتی، معیشتی و اشتغال است این است که همه این برنامه‌ها رنگ و لعاب فرهنگی داشته است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: یکی از افتخارات امداد این است که توانسته در کنار سایر نهادهای فرهنگی فعالیت‌های تکمیلی را در جامعه صورت دهد که بخشی از این فعالیت‌ها در حوزه خانواده است.
اکبری ادامه داد: با توجه به شرایط روز جامعه و جنگ نرمی که کشور ما در درگیر آن شده است امداد سعی کرده است ابزار دفاعی خود را به روز داشته باشد و اکنون که در دهه چهارم فعالیت کمیته امداد قرار گرفته‌ایم برنامه‌ریزی جامعی برای نظام آموزش خانواده طراحی شده و از سال 89 عملیاتی شده است
وی اظهار داشت: در خراسان جنوبی 8 هزار خانوار مشمول طرح نظام جامع آموزش خانواده شده‌اند که این طرح با بهره‌گیری از اساتید مجرب در سطح استان اجرایی شده است و تا کنون آثار خوبی داشته است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد در دو حوزه انجام می‌شود، افزود: یکی از این حوزه‌ها بخش مجتمع‌های فرهنگی است که شامل کانون‌های دائم و موقت است.
اکبری از فعالیت کانون جوانان پیرو ولایت کمیته در همه شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: همچنین بخشی از فعالیت‌های فرهنگی کمیته در غالب مجتمع‌های اردوگاهی است که در استان ما دو مجتمع اردوگاهی فعال است.
وی از حضور 5 هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های اوقات فراغت کمیته در سطح استان خبر داد و یادآور شد: 3 هزار نفر از این تعداد در غالب کانون‌های دائم و موقت بوده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول