اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور قرآنی:

برگزاری جشنواره رضوی سبب انتقال فرهنگ دینی می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور قرآنی گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) یکی از مهم‏ترین راه‏های شناخت این امام برزگوار و ارتقای فرهنگ دینی به سایر کشورهای اسلامی به شمار می‏رود.

برگزاری جشنواره رضوی سبب انتقال فرهنگ دینی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جمشید سورگی صبح امروز در جمع مسئولان استان پیرامون برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: این جشنواره بزرگترین جشنواره فرهنگی و هنری ایران است که همه ساله در ایام دهه کرامت برگزار می‏شود.
وی با بیان اینکه زبان هنر، گویاترین و با نفوذترین زبان است تصریح کرد: هنر دست، هنر قلم، هنر زبان، خلاقیت و سینما بهترین ابزار برای ترویج فرهنگ رضوی است چرا که در سایه هنر بسیاری از امور برای مخاطبان جالب و جذاب می‏شود.
سورگی ادامه داد: اگر هنرمندان بتوانند از تخصص خود استفاده کنند بدون شک می‌توانند در ترویج فرهنگ اسلامی و رضوی نقش به سزایی داشته باشند چرا که ترویج فرهنگ اسلامی یکی از مهم‌ترین وظایف نظام اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه شخصیت امام رضا (ع) الگویی کامل برای هنرمندان است، گفت: ائمه اطهار(ع) در همه زمینه‏ها می‏توانند به عنوان الگویی برای هدایت بشر باشند و برای همین طبیعی است هنرمندی که بخواهد آثارش ماندگار شود و جاذبه بیش‏تری را در مخاطب ایجاد کند باید نهایت الگوگیری از شخصیت امامان به ویژه امام رضا(ع) داشته باشد.
سورگی تصریح کرد: امام رضا(ع) الگویی قابل بهره‌برداری در تمامی عرصه‌ها است که آشنایی با این وجود می‏تواند به عنوان محرکی در زندگی شخص باشد.
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور قرآنی جایگاه برگزاری جشنواره در بین اهالی فرهنگ و اندیشه را خوب عنوان کرد و افزود: این جشنواره توانسته جایگاه خود را در بین اصحاب فرهنگ و اندیشه باز کند و امروز به عنوان یک سر فصل در فعالیت‏های فرهنگی کشور قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره نقاشی خط و خط نگاره رضوی در استان اظهار داشت: از آن جا که هر هنرمند فرهیخته سعی دارد از هنر خود برای نشان دادن ارادت به ارزش‏ها، اعتقادات اسلامی استفاده کند بنابراین برگزاری این جشنواره می‏تواند نقش مهمی در انتقال فرهنگ دینی داشته باشد.
سورگی برگزاری جشنواره را عامل رقابت سالم بین هنرمندان دانست و افزود: جشنواره فرصتی مناسب برای بها دادن به قشر لطیف هنرمندان است.
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور قرآنی پیرامون تأثیر برگزاری جشنواره گفت: اقداماتی که با دقت و مطالعه انجام می‏شود و نیت خالصانه در آن موج می‏زند و اهداف متعالی را دنبال می‏کند تأثیرگذار است بنابراین برگزاری جشنواره امام رضا(ع) که با نیت خالصانه و با هدف ترویج فرهنگ رضوی است می‏تواند تاثیر گسترده‌ای بر مخاطبان بگذارد.
سورگی گفت: از آنجا که امام رضا(ع) عالم آل‏محمد است بنابراین علاقه‏مندان آن بزرگوار باید برای ارتقای سطح علمی خود تلاش کنند چرا که پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمام صحنه‏های بین‏المللی وابسته به پیشرفت علم و تکنولوژی است.
وی ادامه داد: از آن جا که مسلمانان امام رضا(ع) را به عنوان امامی رئوف و مهربان می‏شناسند پیام جشنواره باید به تمامی مخاطبان این باشد که روحیه صمیمیت، مهربانی و علاقه به دیگر انسان‏ها را در خود تقویت کنیم.
مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور قرآنی اظهار داشت: تمام هنرمندان و اقشار مردم به ویژه جوانان سعی کنند به نوعی در برگزاری جشنواره مشارکت داشته باشند چه به عنوان افرادی که در جشنواره شرکت می‏کنند و چه به عنوان افرادی که از این جشنواره بهره‌مند می‎شوند.
سورگی یادآور شد: تمامی رسانه‏ها اعم از رادیو، تلویزیون و روزنامه‏ها و خبرگزاری‏ها باید نهایت تلاش خود را برای انعکاس جشنواره برای مردم به کار برند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول