اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

پرداخت 50 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌زودی از محل مصوبات دور سوم سفر ریاست‌جمهوری و با تعامل بانک‌ها، 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌شود.

پرداخت 50 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد
لطف‌الله جشن‌ساز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار و 778 شرکت تعاونی وجود دارد که 615 هزار نفر در آن‌ها عضو هستند.
مدیرکل تعاون کهگیلویه و بویراحمد افزود: مجموع شرکت‌های تعاونی این استان برای 31 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.
وی بیان داشت: فراهم کردن زمینه کار، اشتغال و فعالیت‌های کارآفرینی از طریق تشکیل شرکت‌های تعاونی یکی از مهم‌ترین وظایف اداره‌کل تعاون است که در این زمینه اقدامات موثری در این استان صورت گرفته است.
جشن‌ساز با اشاره به کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین مجتمع تولید مرغ تخم‌گذار در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت تولیدی این مجتمع تولیدی، 50 هزار قطعه‌ای است.
این مسئول ادامه داد: بالغ بر 11 میلیارد و 800 میلیون ریال برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که 20 درصد آن توسط سرمایه‌گذار و 80 درصد آن از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود.
مدیرکل تعاون کهگیلویه و بویراحمد با بیان این ‌که تشکیل شرکت‌های تعاونی و گروهی بهترین راه برای ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: در این طرح هفت نفر از جوانان این استان به صورت مستقیم و 35 نفر نیز به صورت غیر مستقیم صاحب شغل می‌شوند.
جشن‌ساز اضافه کرد: طرح تولیدی مجتمع مرغ تخم‌گذار با همکاری بانک توسعه تعاون و با ارائه تسهیلات و مشارکت تعاونی 3888 صورت گرفته است.
این مسئول بخش تعاون در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پرداخت نشدن تسهیلات بانکی، مهم‌ترین مشکل تعاونی‌ها و طرح‌های تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در این خصوص از مسئولان بانک توسعه تعاون انتظار داریم برای برطرف شدن این مشکل تلاش کنند.
وی در همین زمینه یادآور شد: به‌زودی از محل مصوبات دور سوم سفر ریاست‌جمهوری و با تعامل بانک‌ها، 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تعاونی‌های کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌شود.
جشن‌ساز اساس حرکت بخش تعاون را تقویت و ایجاد رفاه برای مردم دانست و یادآور شد: بر خلاف سایر بخش‌های اقتصادی، فعالیت‌های بخش تعاون سود محور نیستند.
مدیرکل تعاون کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت نهادینه کردن فرهنگ مشارکت گروهی و تعاون در این استان تصریح کرد: توسعه تعاون در گرو تقویت باورهای مشارکتی مردم بوده که باید برای نهادینه شدن فرهنگ تعاون در کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی و تلاش صورت گیرد.
جشن‌ساز خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی تا پایان این برنامه باید به 25 درصد برسد.
مدیرکل تعاون کهگیلویه و بویراحمد، بخش تعاون را یک ابزار مهم  اقتصادی برای ایجاد کسب و کار دانست و اذعان داشت: همه ایده‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد حمایت اداره‌کل تعاون این استان است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول