اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تأکید کرد:

نقش بارز تعاونیها در کاهش فاصله طبقاتی

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت:‌ جلوگیری از تمرکز ثروت و کاهش فاصله طبقاتی از فعالیت تعاونیها ناشی میشود.

نقش بارز تعاونیها در کاهش فاصله طبقاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا یاری ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به هفته تعاون اظهار داشت: تعاونی‌ها نقش بسزایی در جلوگیری از تمرکز ثروت در دست افراد و کاهش فاصله طبقاتی دارند که علاوه بر این موضوع توزیع مناسب درآمدها و افزایش ثروت ورفاه عمومی مردم نیز از عملکرد تعاونیها ناشی میشود.
وی افزود:‌ در حوزه فعالیت تعاون سامان گرفتن وضعیت معیشتی مردم و برخورداری از رفاه مادی تأکید زیادی شده است و بر همین اساس در قانون اساسی که برگرفته از قرآن است برای تامین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت‌زدایی و تامین نیازهای اساسی انسان در اصل 43 مقرر شده که امکانات اقتصادی متعادلی برای همه مردم و به منظور رسیدن به اشتغال کامل و تأمین وسایل کار به شیوه تعاونی فراهم شود.
قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: دولتمردان تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بخش خصوصی فعالیت‌ها و امور اقتصادی را کنترل کند چرا که رشد اقتصادی و ملی سریع‌تر به دست میآید.
وی سپس افزایش مالکیت عمومی، کارایی واحدهای اقتصادی و سهم بخش‌های خصوصی تعاون و به دنبال آن افزایش اشتغال را از دیگر فواید اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی دانست.
یاری خاطرنشان کرد: ویژگی ذاتی تعاونی که بر پایه مشارکت و همکاری اعضا شکل گرفته است در رفتار عموم مردم مشاهده میشود.
وی در پایان تأکید کرد: بخش اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به کمک تعاونی آمده است که با شکل‌دهی و محتوابخشی مناسب دسترسی مردم را به تعاونیها آسان کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول