اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش تعاون؛

سهم اشتغال کردستان 56 هزار فرصت شغلی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به سهم بخش تعاون در ایجاد اشتغال استان، گفت: این میزان در بخش تعاون در سال‌جاری ایجاد 56 هزار فرصت شغلی است.

سهم اشتغال کردستان 56 هزار فرصت شغلی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شاهرخ اردلان‌منش ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته تعاون از 13 تا 19 شهریور ماه، اظهار داشت: طبق ابلاغیه جدید سه وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی با هم ادغام شدند که این وزارتخانه می‌تواند در ایجاد اشتغال و اقتصاد کشور موثر باشد.
وی افزود: میزان سهم اشتغال کشور در بخش تعاون در سال‌جاری 2.5 میلیون فرصت شغلی است که این رقم در استان کردستان 56 هزار فرصت شغلی است.
قائم مقام تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون در استان، گفت: در هفته تعاون امسال 10 شرکت تعاونی با 73 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید که از این میزان 50 میلیارد تومان آن از طریق دولت و 23 میلیارد تومان دیگر آن آورده اعضای شرکت‌های تعاونی بوده است.
اردلان‌منش سرانه اشتغال در 10 شرکت تعاونی افتتاحی استان در این هفته را 47 میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: این شرکت‌ها برای 160 نفر شغل ایجاد کرده است.
وی با اعلام اینکه در حال حاضر 2 هزار و 695 تعاونی در استان کردستان وجود دارد، گفت: تعدادی از تعاونی‌های غیرفعال و راکد حذف شدند.
قائم مقام تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه از افتتاح سامانه آمارگیری تعاون در هفته تعاون امسال خبر داد و اضافه کرد: استان کردستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور بیشترین دقت آماری را در طرح آمارگیری تعاونی‌ها داشته است.
اردلان‌منش در پایان ساماندهی طرح سهام عدالت در استان کردستان را در راستای فقرزدایی کاری عظیم عنوان کرد و افزود: پروژه مسکن مهر نیز به عنوان طرحی ملی در استان کردستان با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه با روند خوبی در حال اجراست.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول