اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی کرمان:

بنگاه‌های زودبازده کرمان عملکرد مناسبی ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: بنگاه‌های خصوصی کاریابی در برخی موارد نقش مناسبی را ایفا نکردند و به جای مسائل اصلی وارد جزئیات شدند.

بنگاه‌های زودبازده کرمان عملکرد مناسبی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدجواد منصوری صبح امروز در نشست اعضای بنگاه‌های کاریابی خصوصی استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تمام اعضای توانمند و افرادی که با این وزارتخانه همکاری دارند، باید به صورت جدی وارد عرصه شوند.
وی بنگاه‌های خصوصی کاریابی را نتیجه اندیشه برون‌سپاری وزارت کار برشمرد و تصریح کرد: این بنگاه‌ها در برخی موارد نقش مناسبی را ایفا نکردند و آنچه را که از آن‌ها توقع بود، انجام دادند.
منصوری ابراز داشت: بنگاه‌های کاریابی به جای مسائل اصلی وارد جزئیات شدند و این بنگاه‌ها باید نیازسنجی مورد نیاز را انجام می‌دادند و کارخانه‌ها برای جذب نیرو با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه بعضی از کاریابی‌ها خود را در ماده 103 خلاصه کردند، بیان داشت: آن‌ها ماهیت و هویت خود را فقط در این ماده دیدند، اما برنامه اصلی این بود که کاریابی‌ها به عنوان پدیدآورنده و برنامه‌ریز عمل کنند تا نیروی کار با مراجعه به این مجموعه‌ها نبوغ خود در عرصه کار را نشان دهند.
وی با بیان اینکه در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاست‌ها بر برون‌سپاری است، گفت: باید تعریف جامعی در این زمینه ارائه شود و فقط کسب درآمد و بهره مورد نظر بنگاه‌های کاریابی نباشد.
منصوری ابراز داشت: با توجه به فعالیت شرکت‌های ایرانی در خارج از کشور بحث اعزام نیروی کار به دیگر کشورها جدی است.
وی افزود: بنگاه‌های کاریابی باید برای تعلیم و تربیت نیروی کار برای اعزام به خارج از کشور تلاش کنند.
منصوری با اشاره به اینکه فقط نام‌نویسی از نیروهای جویای کار در بنگاه‌های کاریابی کافی نیست، تصریح کرد: باید زمینه برای نیروی جویای کار فراهم شود و آن‌ها به سمت بازار کار هدایت شوند.
وی با بیان اینکه بنگاه‌های کاریابی باید در زمینه آموزش و مشاوره به نیروهای جویای کار فعالیت کنند، ابراز داشت: هرچه این بنگاه‌ها توانمندتر شوند، دولت نیز با اعتماد بیشتر اختیار زیادتری را به آن‌ها واگذار می‌کند.
منصوری بیان داشت: بعضی از بنگاه‌های کاریابی استان کرمان مشاور بعضی از افراد بوده‌اند و هرچه سطح تحصیل افراد بالاتر است، نتیجه مطلوب‌تری دارد.
وی با اشاره به اینکه نگاه بنگاه‌های کاریابی باید به سمت کاریابی باشد، بیان داشت: بنگاه‌هایی که نگاه اقتصادی بیشتری داشته‌اند، موفقیت کمتری را به دست آورده‌اند.
منصوری گفت: پاسخگو نبودن در برابر ارباب‌رجوع، هویت کاریابی‌ها را زیر سؤال می‌برد و باید با هوشمندی و اقتدار، علم و اطلاعات مورد نیاز از بازار کار حتی در دیگر استان‌ها را به دست آورد.
وی با بیان اینکه مکتب اسلام مکتب رهایی از ظلم و ستم است، ابراز داشت: اقتصاد اسلامی حرف نخست را در جهان می‌زند و تمام اقتصادهایی که زاییده دست بشر هستند به شکست منجر می‌شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول