اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مینودشت در مجلس:

آموزش عالی باید در خدمت اشتغال باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای آموزشی باید در خدمت اشتغال باشد و تا با ارائه رشته‌های مرتبط با نیاز استان، بتواند مشکل اشتغال را برطرف کند.

آموزش عالی باید در خدمت اشتغال باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید نجیب حسینی در جمع تعاون گران گلستانی اظهار داشت: در بخش اشتغال اقدامات اساسی صورت گرفته اما تا رسیدن به شاخص مطلوب و چشم‌انداز فاصله‌ای بسیار داریم.
وی تصریح کرد: در سالی که به جهاد اقتصادی مزین شده باید تلاش کنیم تا با جمع‌آوری اعتبارات خرد در کنار هم سهم اشتغال را افزایش دهیم.
حسینی با اشاره به اینکه در قانون اساسی صراحتا اشتغال و ظرفیت‌سازی را به عهده بخش خصوص و تعاون گذاشته است، بیان کرد: متاسفانه در جامعه ما این جور نهادینه شده که دولت باید اشتغال را ایجاد کند و می‌بینم امروز شاهد حضور بیش از 4 میلیون بیکار در سراسر کشور هستیم.
نماینده مردم مینودشت و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغالزایی باید در بخش تعاون صورت پذیرد، گفت: در قانون اساسی وظیفه دولت ظرفیت‌سازی ایجاد اشتغال برای بخش خصوصی و تعاونی‌ها است.
حسینی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد اینکه تعاون باید چشمه خروشان باشد، افزود: تعاون گران باید تلاش کنند بار سنگین ایجاد اشتغال را از دوش دولت بردارند.
وی با اشاره به خدمات خوبی که در دولت نهم و دهم برای تعاون گران ارائه شده است، بیان داشت: در حساب ذخیره ارزی که قبلا وجود داشت سهم تعاون مشخص نبود و دولت حق بیشتری از این حساب دریافت می‌کرد تا اینکه با تاسیس صندوق توسعه ملی این حق از دولت برداشته شد که این امر نشانگر توجه خاص به بخش خصوصی است.
حسینی خطاب به تعاون گران گفت: با تمام اقداماتی که صورت پذیرفته باید خودتان را آماده کنید تا خیز بزرگ‌تری در راستای توسعه استان بردارید و با ظرفیت‌سازی بتوانید کمک کنید تا بهره‌مندی استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی افزایش یابد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول