اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره مخابرات:

ایجاد 6 هزار دفتر ICT روستایی عملیاتی نشده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره مخابرات ایران با اشاره به برنامه پنج ساله پنجم توسعه گفت: ایجاد 6 هزار دفتر ICT روستایی در برنامه مد نظر قرار دارد اما هنوز عملیاتی نشده است.

ایجاد 6 هزار دفتر ICT روستایی عملیاتی نشده است
ناصر یوسف‌پور در حاشیه برگزاری همایش یک روزه سراسری دفاتر ICT روستایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: دفاتر ICT، برای تحقق عدالت اجتماعی و تحقق شتاب دیجیتال بوده است و گسترش فضای ارتباطی دستگاه‌ها برای تحقق این دفاتر انجام شده است که در این راستا بستر برای ارائه خدمات سایر دستگاه‌ها فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 36 هزار روستا در کشور وجود دارد، اذعان داشت: 36 هزار روستای سطح کشور، 30 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، که از 21 میلیون نفر جمعیت روستایی ایران، به 10 میلیون و 300 هزار نفر در 10 هزار روستا سرویس خدمات دفاتر ICT ارائه می‌شود.
عضو هیئت مدیره مخابرات ایران با اشاره به برنامه پنج ساله پنجم توسعه اظهار داشت: ایجاد 6 هزار دفتر ICT روستایی در برنامه مد نظر قرار دارد اما هنوز  عملیاتی نشده است.
وی با اشاره به دلایل عملیاتی نشدن ایجاد دفاتر روستایی خاطرنشان کرد: یکی اینکه منبع اعتباری این دفاتر که در برنامه قبل شرکت مخابرات ایران قرار داشت، هنوز مشخص نشده و دیگر اینکه هنوز دفاتر فعلی با ارائه خدمات موجودشان به حدی نرسیده‌اند که از نظر ارتزاق بتوانند روی پای خود بایستند.
یوسف پور یادآور شد: اگر هر دفتری توانست ماهیانه یک میلیون تومان درآمد داشته باشد و کارگزار بتواند با آن درآمد به ارتزاق خودش ادامه دهد آنگاه می‌توان تعداد دفاتر را از 10 هزار مورد به 16 هزار مورد افزایش داد.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد دفاتر ICT انجام شده، اما نتوانستیم خدمات مناسبی را ارائه دهیم که باید این امر ارتقا یابد، چرا که موجب کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود.
عضو هیئت مدیره مخابرات ایران اضافه کرد: برگزاری همایش‌های تخصصی دفاتر ICT با حضور کارگزاران امری کاربردی و مورد نیاز است چرا که در این همایش‌ها با برگزاری پرسش‌ و پاسخ‌ها بسیاری از مشکلات آنها مطرح شده و برطرف می‌شود.
وی پایه و اساس دولت الکترونیک را دفاتر فناوری اطلاعات دانست و افزود: با بررسی‌هایی که صورت گرفته است، امروزه روستاها برای دریافت خدمات بهتر و سریع‌تر نیازمند دفاتر ICT هستند.
یوسف‌پور خاطرنشان کرد: اگر ارائه خدمات در دفاتر ICT صورت گیرد توسعه اقتصادی صورت می‌گیرد که این امر نیازمند ورود مخابرات است و اکنون دفاتر ICT‌ این بستر را برای ارائه خدمات مخابرات ایجاد کرده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول