اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

توسعه دفاتر ICT روستایی جهاد اقتصادی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی شایسته به عموم مردم گفت: توسعه دفاتر ICT روستایی جهاد اقتصادی است.

توسعه دفاتر ICT روستایی جهاد اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در نخستین همایش سراسری دفاتر ICT روستایی استان همدان، با تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی شایسته به عموم مردم اظهار داشت: این دفاتر پستی شرایط خدمت‌رسانی مطلوبی را به مردم فراهم آورده که این مهم در روستاها بسیار با ارزش است.
وی با بیان اینکه دفاتر ICT روستایی، چندمنظوره هستند، افزود: شما مدیران به مسائل فقط از بعد اقتصادی می‌نگرید اما بنده از نظر رفاه، صرفه‌جویی و سهولت کار به امور توجه می‌کنم چرا که صرفه‌جویی در وقت و عمر در رأس همه کارها است.
امام جمعه همدان ابراز داشت: متأسفانه ما برای عمر خود حساب و کتابی قائل نیستیم در حالی که امامان ما برای لحظه به لحظه عمرشان برنامه داشتند و در همین زمینه دفاتر ICT روستایی نیز گام مؤثری در راستای صرفه‌جویی در وقت روستانشینان است.
وی تصریح کرد: یک انتقاد جدی دارم و آن این است که پس از انقلاب ما فقط آجر بر روی آجر گذاشتیم و به ساختمان‌سازی پرداختیم و همین ساختمانی که در آن حضور داریم (مجتمع فرهنگی بوعلی)، چند میلیارد تومان برای ساختش هزینه شده اما درآمدی ندارد و اگر این ساختمان مسجد بود امام زمان (عج) در زمان حضورش آن را تخریب می‌کرد.
محمدی با بیان اینکه در همدان هزینه میلیاردی کردیم تا دارالقرآن بسازیم که چه بشود، در حالی که درب همه حسینیه‌ها پلمب است و تنها در ایام محرم و صفر باز می‌شود، افزود: باید حسینیه‌ها را باز نگه داشت و از این مکان‌ها استفاده چندمنظوره کرد.
وی با بیان اینکه حسینیه‌ها و مساجد تنها مکان نماز خواندن نیستند و امروز مساجد باید کتابخانه داشته باشند، تصریح کرد: ارشاد همدان از این ساختمان‌ها در همدان چند مورد دارد که در خواب هستند و سودی ندارند اما باید تبیین شود که هنر این است که از داشته‌ها بهره‌ بگیریم.
امام جمعه همدان یادآور شد: اگر دارالقرآن نیز در همدان بسازیم فردا دربش بسته خواهد بود چرا که برای ورود به آن هزینه می‌خواهند که با این وصف پابرهنه‌ها توان ورود به آن را ندارند و متمولین نیز که اصلاً قرآن ‌خوان نیستند که با این وصف این دارالقرآن نیز خالی خواهد ماند.
وی بهترین توشه آخرت را خدمت‌رسانی به خلق خدا دانست و بیان کرد: اینکه دولت خدمتگزار تصمیم گرفته که در هر یک از روستاهای کشور برای رفاه حال روستانشینان پست بانک راه بیندازد، انصافاً از نظر عقلی و دینی کاری ارزشمند و حیاتی است و اگر ما می‌خواهیم به حقیقت دین برسیم باید امور خدماتی‌مان را جمع‌بندی کنیم چرا که این مهم واقعاً جهاد اقتصادی است.
قاسم تاجوک، مدیر شعب پست بانک استان نیز در پایان، محرومیت‌زدایی به واسطه انتقال خدمات در روستا، افزایش سطح درآمد و معیشت کارگزاران، صرفه جویی در وقت و انرژی روستا نشینان، کاهش هزینه‌های سوخت و انرژی و نیز افزایش رفاه عمومی روستائیان را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول