اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

بدحجابی بنیان خانواده را سست می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: اگر در جامعه حجاب از بین برود، مشکلاتی از قبیل افزایش طلاق، ناامنی، بیماری و سست شدن بنیان خانواده و رشد نگاه‌های ناپاک و آلوده به وجود می‌آید.

بدحجابی بنیان خانواده را سست می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بافت با بیان داستانی از یکی از علما که با سختی و مشقت و خواندن 40 زیارت عاشورا در شب جمعه موفق به دیدار و زیارت امام زمان(عج) شد، اظهار داشت: حضرت فرمودند، «چرا خودت را به رنج و زحمت افکندی».
وی گفت: امام زمان (عج) با اشاره به شرکت در تشییع جنازه خانمی مومنه فرموده بودند «این خانم در زمان کشف حجاب حکومت رضاخان هفت سال از منزل خارج نشده بود تا عفتش حفظ شود» و منظور این بود که اگر ما خدایی شویم، خود امام زمان (عج) به ما سر می‌زند.
خطیب جمعه بافت با اشاره به اینکه در گذشته خانم‌ها با چه قیمت گزافی حجاب و عفاف‌شان را حفظ می‌کردند، خاطرنشان کرد: امروزه الگوی بعضی خانم‌ها زنان بی‌عفت، بدکاره، بدحجاب و بعضا خارجی شده است.
وی با اشاره به فساد، تباهی و ناامنی در غرب افزود: اگر غربی‌ها الگوهای خوبی بودند، اوضاع کشورشان اینگونه نبود که در شب حتی مردها جرات نکنند از منزل خارج شوند و بنیان خانواده‌ها سست و در حال فروپاشی باشد و عده زیادی گرایش به اسلام پیدا کنند و همان طور که مشاهده می‌کنیم در بعضی کشورهای غربی خانم‌های مسلمان با چه مشکلات و مشقتی حجاب کامل‌شان را حفظ می‌کنند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: حجاب مثل دیوار و حصاری است که از گل و محصول خود محافظت می‌کند و اگر در جامعه حجاب از بین برود، مشکلاتی از قبیل افزایش طلاق، ناامنی، بیماری و سست شدن بنیان خانواده و رشد نگاه‌های ناپاک و آلوده به وجود می‌آید.
امام جمعه بافت افزود: خداوند در سوره احزاب آیه 59 در مورد رعایت حجاب توضیح می‌دهد و چون نسبت به انسان‌ها مهربان است و دوست ندارد، بندگانش اذیت شوند، امر به رعایت حجاب می‌کند و بدحجابی، شوخی و رابطه با نامحرم فشار قبر و عذاب شدید آخرت را در پی دارد.
خطیب جمعه بافت تصریح کرد: حضور توده مردم در نماز جمعه خوب و قابل تقدیر است و خواستار شرکت و حضور بیشتر ادارات، نهادها و مسئولان در نماز جمعه هستیم.
ابراهیمی با بیان توضیحاتی در زمینه کارهای انجام گرفته در حوزه علمیه امام حسین (ع) شهرستان بافت گفت: با وجود جذب حدود 60 طلبه، چند استاد و سه هکتار زمین برای حوزه، خیران باید برای پیشبرد برنامه‌های دینی و فرهنگی این حوزه و ساخت و ساز آن کمک کنند.
وی درگذشت نخستین خطیب جمعه تهران حضرت آیت‌الله طالقانی و شهادت امام جمعه تبریز را تسلیت گفت و افزود: پیام نماز جمعه وحدت است که دشمنان با ترور این شخصیت‌ها درصدد تفرقه و نفاق میان مردم بودند.
ابراهیمی با اشاره به پیشرفت شهرستان‌های هم‌جوار و عقب‌ماندگی بافت با وجود ظرفیت‌های زیاد این شهرستان مانند معدن و گردشگری تصریح کرد: دلیل این مشکل عدم وحدت و ایجاد دودستگی و اختلاف در این شهرستان است و این سخن قرآن است که اختلاف سبب شکست می‌شود.
وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات با توصیه به اتحاد فرمودند، «انتخابات مسئله‌ای چالش برانگیز است و نیاز به هوشیاری مردم و مسئولان دارد و افراد و احزاب دخیل باید مطابق مصلحت کشور عمل کنند».
ابراهیمی بیان کرد: در شهرستان بافت باید به افرادی رأی داد که مصلحت شهرستان را مقدم بر مصلحت خویش و احیانا حزب خود می‌دانند و با تقوای الهی با اطاعت از ولایت با وحدت و همدلی به نفع شهرستان و پیشرفت آن گام بردارد.
وی با اشاره به حادثه 11 سپتامبر و ویرانی برج‌های دوقلوی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی خود برای ایجاد خاورمیانه جدید و به میل خود، این حادثه را ایجاد، به عراق و افغانستان حمله و تبلیغات گسترده‌ای را علیه مسلمانان به راه انداختند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: اما به حول قوه الهی با بیداری اسلامی و سرنگونی دیکتاتورهای منطقه که وابسته به خود آن‌ها بودند از اهداف شوم خود بازماندند و در حالی که قصد داشتند، اقتصاد ما را ویران کنند، خود در باتلاق اقتصادی گرفتار شدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول