اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

50 میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از ثبت رکورد 50 میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه در پارس جنوبی خبر داد.

50 میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علیاکبر شعبان‌پور در بازدید خبرنگاران از پالایشگاه‌های مجتمع گازی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر کارکنان در سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: سفر ارزشمند مقام معظم رهبری در ابتدای سال جهاد اقتصادی، موجی از نشاط و انگیزه را در بین کارکنان و مدیران ایجاد کرده و باید استفاده لازم را از این امر ببریم.
وی افزود: تکمیل فازهای جدید و در دست ساخت اهمیت زیادی برای مجموعه صنعت نفت دارد و در صورت راه‌اندازی این فازها، ظرفیت تولید گاز کشور به شکل چشمگیری افزایش مییابد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی شش فاز در حال احداث در منطقه ویژه پارس جنوبی، میزان ظرفیت دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس جنوبی در چهار سال آینده به روزانه 17 میلیارد فوت مکعب یعنی 480 میلیون متر‌مکعب در روز افزایش پیدا میکند که بسیار ارزشمند است.
شعبانپور تصریح کرد: با راه‌اندازی این فازها همچنین، ظرفیت تولید روزانه گاز شیرین به 325 میلیون متر‌مکعب و گاز ترش خشک به 105 میلیون مترمکعب برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری افزایش خواهد یافت.
وی بر لزوم رعایت مسایل زیست‌محیطی در پارس جنوبی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن مجموعه تاسیسات پالایشگاهی و پتروشیمیها در مجاورت یکدیگر، ایمنی و محیط زیست منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همه کارکنان و مدیران باید برای این مهم تلاش کنند.
این مسئول اضافه کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی از نظر حوادث خود را با شاخص جهانی اُ‌جیپی (OGP ) شرکت‌های تولید‌کننده نفت و گاز اروپا که شاخص شدت کل حوادث قابل ثبت را حداکثر 41/1 و شدت حوادث ناتوان کننده را حداکثر 33 / 0 تعیین کرده‌اند، مقایسه کرده و در زمینه شاخص TRIR به عدد 18/1 دست یافته است.
شعبان‌پور از ثبت رکورد 50 میلیون نفرساعت کارکرد بدون حادثه در پارس جنوبی خبر داد و گفت: رعایت مسایل ایمنی و زیست‌محیطی در پارس جنوبی، سبب شده تا از نظر ساعت کارکرد بدون حادثه تاکنون 50 میلیون ساعت کارکرد بدون حادثه در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی پشت سر گذاشته شود.
وی افزود: در ارتباط با محیط زیست یکی از نگرانیهای منطقه، آلودگی هواست که در این راستا مجتمع گاز پارس جنوبی 15 ایستگاه پایش آلاینده هوا از شیرینو تا بیدخون نصب کرده که پیوسته آلاینده‌ها را پایش میکند.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان داشت: با ایجاد مدیریت یکپارچه HSE توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و کنترل میزان فلرینگ و طرح اصلاحی کاهش فلرینگ در طرح‌های جدید و پالایشگاه‌های در حال بهره‌برداری و پتروشیمیها، تلاش زیادی برای کاهش آلاینده‌های هوا داریم.
شعبانپور با اشاره به انجام تعمیرات اساسی در مجتمع گازی از پایان تعمیرات اساسی در چهار پالایشگاه خبر داد و عنوان داشت: تعمیرات اساسی سالانه پالایشگاه‌ها یکی از فعالیت‌های اصلی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی است که تاکنون از مجموع 5 پالایشگاه، تعمیرات اساسی چهار پالایشگاه انجام شده و پالایشگاه سوم نیز در حال تعمیرات اساسی است که حداکثر تا اواسط مهر ماه پایان یافته و این شرکت آمادگی حداکثر تولید را برای فصل زمستان خواهد داشت.
وی با اشاره به سیاست‌های تحریمی کشورهای استکباری تصریح کرد: برای مقابله با تحریم‌ها و بومیسازی تولید مواد شیمیایی و قطعات یدکی تجهیزات، دو کمیته خدمات فنی و خودکفایی شامل کمیته خدمات فنی و خودکفایی مواد شیمیایی و کمیته خدمات فنی و خودکفایی تولید و ساخت قطعات یدکی در این شرکت ایجاد شده است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: برای حضور فعال در مجاهده اقتصادی باید از تمام ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کنیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول