اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی خبر داد:

شیرین‌سازی 360 میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی از شیرین‌سازی 360 میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی خبر داد.

شیرین‌سازی 360 میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی‌اکبر شعبان‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی و صنعتی کشور است و در سال جهاد اقتصادی نیازمند تلاش همه‌جانبه برای رشد و بهره‌وری بیشتر هستیم.
وی افزود: تمام مدیران صنعت نفت و مدیران مستقر در منطقه ویژه برای تکمیل فازهای در دست اجرا تلاش و فعالیت می‌کنند و امیدوار هستیم با ورود وزیر پرکار و ولایی نفت شاهد بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از فازها باشیم.
مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: برنامه توسعه میدان گازی پارس جنوبی در 30 فاز پیش‌بینی شده که از مجموع 30 فاز 16 فاز آن در عسلویه واقع در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و بقیه در سایت 2 (تنبک ) واقع شده‌اند.
شعبانپور با بیان اینکه از 16 فاز توسعه‌ای سایت 1 تاکنون 10 فاز به بهره‌برداری رسیده تصریح کرد: شش فاز دیگر سایت 1 نیز با تلاش همه‌جانبه در حال احداث است.
مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از برداشت 422 میلیارد گاز از پارس جنوبی خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از پنج پالایشگاه تاکنون 422 میلیارد متر مکعب گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی برداشت شده است.
شعبان‌پور از شیرین‌سازی 360 میلیارد مترمکعب گاز در پارس جنوبی خبر داد و اذعان داشت: از ابتدای راه‌اندازی پارس جنوبی تاکنون بیش از 360 میلیارد متر مکعب گاز پس از شیرین‌سازی به شبکه سراسری تحویل شده و مابقی نیز تحویل پتروشیمیها و به خط پنجم سراسری برای تزریق به میدان نفتی ارسال شده است.
وی یادآور شد: از مجموع گاز ترش تولیدی 77 میلیارد متر مکعب مربوط به پارسال است که در مقایسه با مدت مشابه از رشد 15 درصدی برخوردار است، ضمن اینکه سال گذشته بیش از 62 میلیارد متر مکعب گاز شیرین در این مجتمع تولید شد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید 607 میلیون بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد و افزود: از ابتدای راه‌اندازی پارس جنوبی تاکنون، بیش از 607 میلیون بشکه میعانات گازی، 2 میلیون و 560 هزار تن اتان، 5 میلیون و 389 هزارو 349 تن ال پی جی و یک میلیون و 940 هزار تن گوگرد در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.
شعبان‌پور تصریح کرد: با تکمیل و راه‌اندازی فازهای در دست احداث پارس جنوبی، درآمد پارس جنوبی به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد و باید تمام مسئولان دست به دست هم بدهیم تا شاهد افزایش بهره‌وری در پارس جنوبی باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول