اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 1404 در کشور تحقق می‌یابد؛

تولید سالانه 120 میلیون تن سیمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع معدنی وزارت صنعت و معدن و تجارت گفت: در راستای توسعه صنعت سیمان کشور، ظرفیت تولید سالانه 120 میلیون تن سیمان در سطح کشور در افق 1404 دیده شده‌است.

تولید سالانه 120 میلیون تن سیمان
محمد فاطمیان امروز در حاشیه سمینار مدیران کیفیت در صنعت سیمان در کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در حوزه صنعت سیمان تا به امروز بیش از 74 میلیون تن توسط 68 واحد صنعتی سیمان در کشور ظرفیت‌سازی و تولید شده‌است.
وی افزود: این میزان تولید سیمان تا پایان سال جاری به بیش از 80 میلیون تن و در سال 91 به 88 میلیون تن در سال می‌رسد.
مدیرکل منابع معدنی وزارت صنعت و معدن و تجارت با اشاره به اینکه در خط تولید سیمان کشور امکان تولید سالانه حدود 82 میلیون تن سیمان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به ساخت سیمان‌های آمیخته و ترکیبی که این امکان را فراهم می‌کند تا واحدها، بیش از 10 درصد ظرفیت موجودشان تولید داشته باشند.
به گفته وی در حال حاضر میزان اشتغالزایی در حوزه صنعت سیمان 36 هزار نفر مستقیم و 250 هزار نفر غیرمستقیم است که با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل ظرفیت‌های خالی و بالا بردن بهره‌وری در واحدهای مختلف صنعتی موضوع اشتغال نیز به همان نسبت بیشتر می‌شود.
فاطمیان در ادامه با اشاره به برگزاری سمینارهای مختلف در سطح کشور خاطرنشان کرد: برگزاری سمینارهای کنترل کیفیت و ارتقای کیفیت سیمان در حال حاضر یکی از مهمترین سمینارها تلقی میشود.
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های سیمان در کشور به حدی رسیده‌است که نه تنها می‌تواند نیازهای داخلی را تأمین نماید بلکه زمینه برای ایجاد توسعه و صادرات بیش از گذشته فراهم شده‌است.
مدیرکل منابع معدنی وزارت صنعت و معدن و تجارت توجه به کیفیت برتر در واحدهای تولید کشور و برندسازی در صنعت سیمان کشور را برای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان و همچنین رقابت در بازارهای داخل و خارج از کشور و منطقه را حائز اهمیت خواند.
وی ارتقای کیفیت محصولات صادراتی به ویژه در بخش سیمان برای توسعه بازار و حفظ بازار برای توان رقابت را مهم ارزیابی و عنوان کرد: ما باید به موضوع کیفیت هر دوز بهتر از روز قبل توجه نموده و نسبت به گذشته بهتر عمل کنیم.
فاطمیان یادآور شد: برگزاری سمینارهای دوره‌ای که به صورت سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده در دستور وزارت صنعت و معدن و تجارت و انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور قرار داشته و از این دست نشست‌ها که از دهه 70 شکل گرفته و تا به امروز ادامه دارد، منشأ ارتقای رشد و تبادل تجارب بین تولیدکنندگان است.
به گفته وی در این نشست‌ها امکان بحث، ارائه مقامات علمی و دستیابی به دانش‌های جدید برای تولید با کیفیت و بهتر فراهم شده و مدیران ارشد کنترل کیفیت کارخانجات مدیران عامل، مدیران داخلی، مدیر تولید و مجموعه دست‌اندرکاران در بخش و حوزه تخصصی و وزارت صنایع و معادن همه تلاش دارند تا هم‌افزایی و همکاری بهتر در جلسات و نشست‌ها منجر به ارتقای کیفیت محصولات سیمان کشور شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول