اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

سیمان تیپ 3 در زابل تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع سیمان سیستان گفت: سیمان سیستان موفق به تولید سیمان مقاومت بالا و اخذ مجوز کاربرد استاندارد آن با عنوان سیمان تیپ 3 شد.

سیمان تیپ 3 در زابل تولید شد
محمدرضا احسان‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: شرکت صنایع سیمان زابل موفق به دریافت مجوز استفاده از علامت استاندارد سیمان تیپ 3 به شماره 1369 از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شد.
وی افزود: شرکت صنایع سیمان زابل علاوه بر اخذ مجوز استفاده از علامت استاندارد سیمان‌های تیپ 325_1 و 425_1 و سیمان تیپ 2 موفق به کسب استاندارد سیمان نوع 3 شد که تولید این سیمان در سطح ملی و به ویژه برای کارخانه نوپای سیمان سیستان افتخار بزرگی محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنایع سیمان سیستان بیان کرد: سیمان تیپ 3 تولیدی کارخانه سیمان سیستان علاوه بر بالاتر بودن از حد استاندارد ایران به سبب داشتن خواص سیمان تیپ دو یعنی مقاومت در برابر سولفاته شدن در نوع خود کم نظیر و حتی بی‌نظیر بوده و سبب ارتقای کیفیت این نوع سیمان شده است.
احسان‌فر تصریح کرد: سیمان تیپ 3 با مقاومت فشاری یک روزه بالاتر از 125 و سه روزه بیش از  240 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع که در مقایسه با انواع تیپ‌های دیگر  از مقاومت بالایی برخوردار است برای سازه‌هایی که نیاز به مقاومت‌های بالا در کوتاه مدت دارند مانند باند فرودگاه، پلها، سقف ساختمان‌ها و یا برای آن دسته از سازه‌های بتنی که طالب سرعت پیشرفت بتن ریزی و امور اجرایی باشند توصیه می‌شود.
وی گفت: این سیمان به عنوان سیمان زودگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل بالا بودن مقاومت‌های اولیه این سیمان معمولا در مواردی که مقاومت‌های زود هنگام بتن مد نظر باشد از این سیمان استفاده می‌شود. 
مدیرعامل شرکت صنایع سیمان سیستان یادآور شد: هم اکنون پروسه تولید این سیمان در کارخانه سیمان زابل آغاز شده و با توجه به نیاز مشتری تولید و تحویل داده می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول