اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تولید 833 کیلوگرم سیمان به ازای هر نفر

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 833 کیلوگرم سیمان در حال حاضر به ازای هر نفر در کشور تولید میشود.

تولید 833 کیلوگرم سیمان به ازای هر نفر
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وجیه‌الله جعفری ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز توسعه کارخانه سیمان ارومیه اظهار داشت: در سال 85 سرانه تولید سیمان در کشور و به بیانی تولید و مصرف این محصول یکسان نبود اما هم اکنون به ازای هر نفر 833 کیلوگرم سیمان در کشور تولید میشود که این میزان 93 کیلوگرم بیش از نیاز هر نفر است که مازاد این تولید صادر میشود.
وی افزود: سال گذشته 46 درصد از صادرات غیرنفتی بخش صنعت و معدن کشور مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است و در سه ماه ابتدای سال جاری این سهم به 53 درصد افزایش یافته است.
جعفری با اشاره به اینکه ادغام دو وزارتخانه صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است، اظهار داشت: باید با نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات بتوان فرآوری مواد معدنی استخراج شده را با ارزش افزوده بیشتر تا محصول نهایی و صادراتی ارتقا داد.
 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از ظرفیت معدنی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ظرفیت محصول سیمان خاکستری در کشور 74.5 میلیون تن است که 4.2 درصد از این ظرفیت مربوط به آذربایجان غربی است و با راه‌اندازی کارخانه سیمان سردار بوکان تا پایان امسال این ظرفیت به شش درصد خواهد رسید.
جعفری با اشاره به موقعیت جغرافیایی این استان گفت: به دلیل وجود مرز مشترک با سه کشور در آذربایجان غربی،  امکان صادرات محصول سیمان بسیار بالاست و با سرمایه‌گذاری و توسعه کارخانه‌های سیمان  علاوه بر تامین نیاز مصرف داخل میتوان بخشی از تولیدات را نیز به کشورهای خارجی صادر کرد.
وی با اشاره به معدن تیتان قره‌آغاج ارومیه گفت: با بهره‌برداری از این معدن غنی تحول چشمگیری در صنعت معدن کشور و استان آذربایجان غربی ایجاد می‌شود.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با ایجاد کارخانه فرآوری تیتان و تولید رنگدانه پگ منت از دی اکسید تیتان در پایین دست این معدن و بهره‌برداری از آن کشور از واردات این ماده معدنی استراتژیک بینیاز می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول