اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور خبر داد:

افزایش 17.5 درصدی تولید سیمان در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور از افزایش 17 درصدی تولید سیمان طی پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

افزایش 17.5 درصدی تولید سیمان در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد حسن پورخلیل امروز در سمینار کنترل کیفی کیفیت سیمان در سالن اجتماعات سعدی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: طی پنج ماه نخست سال جاری 29 میلیون و 617 هزار تن سیمان تولید شده‌ است.
وی با اشاره به افزایش 15.2 درصدی تولید کرینیکل طی پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشلبه سال گذشته افزود: طی این مدت 27 میلیون 892 هزار تن کرینیکل در کارخانجات سیمان کشور تولید شده‌ است.
دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور همچنین میزان تولید سیمان در مردادماه امسال را 6 میلیون و 205 هزار تن و تولید کرینیکل را 5 میلیون و 956 هزارتن کرینیکل اعلام کرد.
وی میزان توزیع سیمان در ماه مرداد سال جاری را 6 میلیون و 79 هزارتن و میزان توزیع سیمان در پنج ماه نخست سال جاری را 29 میلیون و 44 هزار تن دانست و گفت: توزیع این میزان سیمان در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش یافته ‌است.
پورخلیل همچنین میزان صادرات سیمان و کرینیکل در ماه مرداد سال جاری را معادل 970 هزار 480 تن ذکر و خاطر نشان کرد:‌ از این میزان سیمان صادر شده 797 هزار تن سیمان و مابقی کرینکل بوده ‌است.
وی با اشاره به 4 میلیون 468 هزار تن صادرات سیمان و کرینیکل در پنج ماه نخست سال جاری اضافه کرد: از این میزان صادرات 3 میلیون و 625 هزار تن سیمان و 863 هزار تن کرینکل بوده ‌است.
به گفته وی، صادرات 4 میلیون 468 هزار تن سیمان و کرینیکل صادر شده در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد افزایش یافته ‌است.
دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور، بازار سیمان کشور بعد از ماه مبارک رمضان به غیر از کارخجات سیمان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی که سیمان مازاد بر مصرف دارند را دارای وضعبت متعادلی دانست.
وی با اشاره به وجود 15 تا 20 درصد سیمان مازاد بر نیاز این سه استان کشور یادآور شد: سیمان مازاد این استان‌ها به استان‌های پرمصرف مازندران، گیلان و تهران صادر می‌شود.
مسئول هماهنگی برگزاری سمینار مدیران کنترل کیفیت در صنعت سیمان کشور نیز در این مراسم گفت: این سمینار با شرکت 150 نفر از فعالان صنعت سیمان کشور، مدیرعاملان و مدیران کنترل کیفیت به مدت دو روز در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.
سید مهدی عظیمی ارائه و تبادل تجربیات مدیران شرکت سیمان برای ارتقای سطح کیفی و بهره‌وری سیمان را از جمله اهدف این سمینار ذکر کرد و اظهار داشت: این سیمنار همه ساله در یکی از شهرهای فعال در صنعت سیمان برگزار می‌شود.
وی ارائه 13 مقاله، سخنرانی و بازدید از کارخانه سیمان کاشان را از جمله برنامه‌های سمینار دو روزه مدیران کنترل کیفیت در صنعت سیمان در شهرستان کاشان عنوان و نصریح کرد: در پایان این سمینار هیئت داوران از میان مقالات ارائه شده، مقالات برتر را انتخاب و جوایزی اهدا می‌شود.
بیست و هفتمین سمینار کنترل کیفی کیفیت سیمان از امروز به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به میزبانی شرکت سیمان کویر کاشان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول