اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور اعلام کرد:

تولید 80 میلیون تن سیمان در کشور تا پایان سال جاری

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور گفت: افزایش تولید کارخانجات سیمان در کشور به 80 میلیون تن تا پایان سال جاری از برنامه‌های این انجمن است.

تولید 80 میلیون تن سیمان در کشور تا پایان سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد حسن پورخلیل شامگاه سه‌شنبه در حاشیه سمینار کنترل کیفی کیفیت سیمان در این شهرستان در جمع خبرنگاران راه‌اندازی واحدهای توسعه سیمان در شهرهایی چون ارومیه، سوفیان، ایلام را دلیل افزایش میزان تولید سیمان در کشور دانست.
وی در حال حاضر میزان تولید سالانه سیمان در کشور را 70 میلیون تن ذکر و تصریح کرد: از این میزان تولید 60 میلیون تن برای مصرف داخل و 10 میلیون تن به خارج از کشور صادر می‌شود.
دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور با اشاره به تولید این میزان تولید سیمان توسط 90 خط تولید سیمان در 64 شرکت سیمان در سراسر کشور افزود: در حال حاضر تمامی استان‌های کشور دارای کارخانه سیمان هستند و هیچ استانی در کشور نیست که فاقد کارخانه سیمان باشد به طوری که در برخی از استان‌های کشور چندین کارخانه سیمان فعالیت دارند.
به گفته وی هم‌اکنون بیش از 9 نوع سیمان از تیپ یک تا تیپ پنج و از سیمان نوع یک کلاس 325، 425، 525 و سیمان‌های حفاری شامل هشت کلاس A تا J در ایران تولید می‌‍شود.
پورخلیل با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالانه کلینکر (ماده واسطه‌ای اولیه صنعت سیمان) در کشور 70 میلیون تن است یادآور شد: در پنج ماه نخست سال 4 میلیون و 468 تن سیمان و کلنیکر به خارج از کشور صادر شده‌ است.
وی اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری صادرات سیمان و کلینکر به خارج از کشور به 10 میلیون تن برسد تا سیاست‌های انجمن صنفی صنعت سیمان کشور در بخش صادرات محقق شود. 
پورخلیل گفت: نزدیک 60 درصد سیمان صادراتی کشور به کشور عراق و مابقی به کشورهای ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و در حوزه خلیج فارس به کشورهای قطر، کویت، امارات و در آفریقا به کشورهای نیجریه و زیمباوه صادر می‌شود. 
وی ارز حاصل از این میزان صادرات سیمان به کشورهای خارجی را در پنج ماه ابتدای سال جاری را 335 میلیون دلار اعلام و خاطرنشان کرد: امیدواریم صادرات سیمان تا پایان سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.
دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور میزان اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم صنعت سیمان کشور را 200 هزار نفر دانست و افزود: میزان اشتعالزایی مستقیم این صنعت در کشور 40 هزار نفر اعم از واحدهای تولیدی، مکانیک، آزمایشگاه و کارگران ساده است و اشتغالزایی غیرمستقیم آن در بخش‌های شرکت‌های پیمانکاری، بتن‌ریز، بنا، کارگر و حمل و نقل است.
وی همچنین با اشاره به رشد فیزیکی صنعت سیمان کشور و افزایش تولید سیمان از 32 میلیون تن در سال 84 به 80 میلیون تن در سال جاری، صنعت سیمان کشور را برخلاف رشد فیزیکی فاقد رشد علمی عنوان کرد.
وی برگزاری سمینارهای تخصصی در بخش‌های مختلف صنعت سیمان از جمله سمینار کنترل کیفی کیفیت سیمان در شهرستان کاشان را در راستای آموزش نیروهای این صنعت خواند و یادآور شد: انجمن تاکنون سمینارهای تعمیرات، نگهداری، برق، کنترل، محیط زیست برای ارتقای سطح علمی دانش پرسنل صنعت سیمان برگزار کرده ‌است.
بیست و هفتمین سمینار کنترل کیفی کیفیت سیمان از امروز به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان به میزبانی شرکت سیمان کویر کاشان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول