اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم خبر داد:

کاهش 20 درصدی جرایم در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: جرایم در جنوب استان کرمان نسبت به 5 سال گذشته کاهش20 درصدی داشته است.

کاهش 20 درصدی جرایم در جنوب کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم اختتامیه رزمایش ذوالفقار 90 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی برای جنوب استان کرمان اظهار داشت: برنامه‌های ویژه برای ایجاد امنیت در جنوب استان کرمان را از گذشته آغاز کردیم.
وی افزود: با توجه به شکل‌گیری شهرستان‌های جدیدالتاسیس واحدهای انتظامی را در آن‌ جا مستقر کردیم و رده‌های انتظامی جدیدی شکل گرفت و همچنین یگان‌های رزم را در جنوب استان تشکیل دادیم.
احمدی‌مقدم تصریح کرد: نتیجه اقدامات انجام شده در جنوب استان کرمان این است که اگر جرایم در جنوب استان نسبت به پنج سال گذشته مقایسه شود به کمتر از 20 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: در این زمینه جرایم مسلحانه تقریبا به سطح بسیار تا بسیار کمی کاهش پیدا کرده است.
احمدی‌مقدم تقویت امنیت در جنوب استان کرمان را اولویت نیروی انتظامی برشمرد و افزود: مقدمات فعالیت‌های عمرانی توسط دولت و سرمایه‌گذاری به نحو مطلوبی فراهم شده است.
وی از رایزنی با استاندار کرمان برای سرمایه‌گذاری بنیاد تعاون ناجا در جنوب استان کرمان خبر داد و بیان داشت: این امر در راستای سرمایه‌گذاری و اشتغال در تحکیم و تقویت امنیت موثر است.
احمدی‌مقدم ابراز داشت: درجه‌بندی‌های پلیس در استان‌ها تابع نیاز، نوع جرم، جمعیت و مطالبات اجتماعی است.
وی تصریح کرد: در استان کرمان بدون در نظر گرفتن این درجه‌بندی‌ها برای تقویت کارکنان و ساختارهای نیروی انتظامی تلاش کردیم.
احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی استان کرمان در زمینه ساختمان‌ها، تجهیزات و نیروهای انسانی تا پایان برنامه پنجم توسعه در جایگاه مطلوبی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه آمادگی رزم بخشی از رزمایش‌ها تشکیل می‌دهد، ابراز داشت: بخشی از رزمایش‌ها در زمینه ناامنی است و تا زمانی که ناامنی وجود داشته باشد، این رزمایش‌ها برگزار می‌شود.
احمدی‌مقدم توسعه احساس امنیت روانی در جامعه را از دیگر بخش‌های رزمایش خواند و عنوان کرد: برگزاری همایش‌ها در شرایط امن استان‌ها محدودیتی ندارد.
وی با اشاره به سرعت ارتقای امنیت در استان کرمان در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ابراز داشت: آمار جرایم و به ویژه جرایم جنایی کاهش قابل توجهی دارد.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه کشف و دقت کشف به ویژه در این نوع جرایم افزایش یافته است، تصریح کرد: پلیس آگاهی حدود 36 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف دارد.
وی افزود: کشف جرایمی که اخبار آن در رسانه‌ها منعکس می‌شود با فاصله زمانی محدودی نسبت به زمان وقوع جرم صورت می‌گیرد و ناجا در این زمینه قاطعانه عمل کرده است.
احمدی‌مقدم از کاهش جرایم خشن در سال جاری نسبت به گذشته خبر داد و افزود: روند با ثباتی در جرایم خرد دنبال می‌شود.
وی به کاهش بیش از 30 درصدی تجاوز به عنف و شرارت اشاره و بیان داشت: گروگانگیری در سال جاری 30 تا 40 درصد کاهش یافته است.
احمدی‌مقدم قدرت کشف، سرعت عمل، قاطعیت و سرعت رسیدگی دستگاه قضایی را ازجمله عامل‌های بازدارنده در کاهش جرایم برشمرد.
وی در باره پرونده مربوط به دستگیری تعدادی از اعضای گروهک القاعده در کرمان بیان داشت: این پرونده در اختیار وزارت اطلاعات است و آن‌ها باید در این زمینه اظهارنظر کنند.
احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه محدوده‌های امنیتی کشور بین ناجا، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توزیع شده است، افزود: هر کدام از این نهادها باید در زمینه پرونده‌های مربوط به خودشان اظهارنظر کنند.
وی با بیان اینکه دستگیری این افراد توسط ناجا صورت گرفت و سپس پرونده به وزارت اطلاعات تحویل داده شد، ابراز داشت: این افراد از کشور ما عبور می‌کردند و این موضوع ربطی به استان کرمان نداشته است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول