اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر مطرح کرد:

ایجاد پارکهای تحقیقاتی و توسعه در بوشهر

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: تعاونیها و تشکل‌های خصوصی میتوانند در کنار هم قرار بگیرند و پارکهای تحقیقات و توسعه را ایجاد کنند.

ایجاد پارکهای تحقیقاتی و توسعه در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مسعود نصوری چهارشنبه شب در همایش تعاون، مهندسان کشاورزی، منابع طبیعی و جهاد اقتصادی در بوشهر اظهار داشت: بخش تعاون امروزه نقش انکارناپذیری در انجام فعالیت‌های مهم اقتصادی در کشورهای دنیا دارد.
وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا دانشگاه‌های بزرگی وجود دارد که سهامداران اصلی آن‌ها کشاورزان و بخش کشاورزی است و از این طریق به توسعه این بخش کمک میکنند.
نصوری اضافه کرد: جامعه باید به سمت جامعه‌ای دانایی محور حرکت کند و از طریق ایده‌های نو در بخش کشاورزی میتواند به رونق این بخش کمک کند.
وی گفت: کمک به دولت یکی دیگر از کارکردهای بخش تعاون است به طوری که با توجه به قوانین موجود تعاونیها میتوانند بسیاری از وظایف دولت را برعهده بگیرند و به این ترتیب بارهای اضافی را از دوش دولت بردارند.
نصوری یادآورشد: یکی از مشکلات بخش کشاورزی استان بوشهر سالخوردگی قشر کشاورز است که نتیجه عدم استقبال جوانان از این حرفه است که باید در این باره بررسی شود.
وی دانش بنیان شدن بخش کشاورزی را از ضرورت‌های توسعه این بخش دانست و افزود: اگر این کار صورت گیرد مشکل بی برنامگی در تولید و عرضه محصولات بویژه در تولید گوجه فرنگی و خرما بر طرف میشود.
نصوری با اشاره به تاثیر بخش تعاون بر تمام بخش‌های جامعه گفت: بخش تعاون در سطح فرهنگی میتواند ارزش‌های حاکم بر جامعه را افزایش داده، بنیه‌های فرهنگی و هنری را ارتقا و ایجاد فرهنگ تعاون در جامعه نهادینه کند.
معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: در سطح اقتصادی افزایش درآمد، راه اندازی صنایع کوچک و بزرگ و افزایش تولید از ملموس‌ترین نتایج و کارکردهای تعاون است.
مدیرکل تعاون استان بوشهر نیز گفت: در استان بوشهر 3 هزار و 500 تعاونی فعالیت میکنند که از حیث گرایش، بخش کشاورزی پس از بخش خدمات در رتبه دوم قرار دارد.
اصغر جعفری افزود: استان بوشهر با توجه به داشتن محصولات استراتژیکی چون گوجه وخرما، مرز آبی 707 کیلومتری، پرورش آبزیان و کشت گلخانه‌ای ظرفیت بسیار بالایی در زمینه ایجاد تعاونیها دارد.
وی افزود: ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تجدید حیاتی برای بخش تعاون است که باید از تمام ظرفیت‌ها در این باره استفاده کرد.
جعفری بیان کرد: با توجه به اینکه تعاونیهای نوع جدید در کشور در حال بسط و گسترش است در استان بوشهر به دنبال توسعه تعاونیهای فراگیر هستیم که به دنبال فقر زدایی از سه دهک جامعه است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول