اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خبر داد:

اجرای 200 برنامه فرهنگی در کانون‌های فرهنگی آبپخش

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از اجرای بیش از 200 برنامه فرهنگی در کانون‌های فرهنگی مساجد آبپخش خبر داد.

اجرای 200 برنامه فرهنگی در کانون‌های فرهنگی آبپخش
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمد نجفی عصر امروز در آیین اختتامیه کلاس‌های تابستانه و قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری آبپخش اظهار داشت: باید جوانان را به سمت اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جذب کنیم و تقویت کانون‌ها و گروه‌های فرهنگی اهمیتی زیاد دارد.
وی افزود: در چند سال اخیر شاهد رویکرد بسیار خوب اداره کل ارشاد در تقویت کانون‌های فرهنگی مساجد هستیم و این مسئله موجبات افزایش انگیزه جوانان مسجدی را فراهم کرده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش خاطرنشان کرد: فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گامی مهم در اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی در این مرز و بوم است.
نجفی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید با فعالیت‌های خود در راستای مبارزه با این برنامه‌ها گام بردارند.
وی افزود: فرهنگ و اعتقادات جوانان و نوجوانان با حضور در مساجد محلات و کانون‌های فرهنگی و هنری شکل می‌گیرد و با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از توان و پتانسیل جوانان در محلات مختلف می‌توان برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی به‌ وجود آورد.
نجفی اذعان داشت: کانون‌های فرهنگی بال‌هایی توانمند برای هیئت امنای مساجد هستند و می‌توانند ایشان را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد یاری رسانند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از اجرای بیش از 200 برنامه فرهنگی در کانون‌های فرهنگی مساجد آبپخش خبر داد و گفت: حمایت از کانون‌ها و کیفیت بخشیدن به برنامه‌های آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم.
مدیر کانون فرهنگی و هنری صاحب‌الزمان آبپخش نیز در این آیین اظهار داشت:‌ به والدین و خانواده‌های مومن و متدین در جامعه اسلامی توصیه می‌‌کنیم فرزندان خود را هرچه بیشتر با معارف قرآن و اهل بیت آشنا سازند.
علی رضایی تصریح کرد: زمانی که یک مومن قرآن را قرائت می‌کند خداوند درهای رحمتش را به روی او باز می‌کند و به ازای هر حرفی که از دهان او خارج می‌شود ملکی را خلق می‌کند که تا روز قیامت خداوند را برای او تسبیح می‌کند و به درستی که در نزد خداوند بعد از فرا گرفتن علم هیچ چیز محبوب‌تر از قرائت قرآن نیست.
وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری کلاس‌های قرآنی و کلاس‌های آموزشی در اوقات فراغت جوانان و نوجوانان علاوه بر ترویج فرهنگ دینی گامی مهم در راستای ارتقای سطح علمی جامعه نیز برمی‌دارند.
این مسئول گفت: در شرایطی که میزان سرانه مطالعه در کشور پایین‌تر از سرانه جهانی است کانون‌های فرهنگی مساجد با تشکیل و سامان‌دهی کتابخانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌‌خوانی داشته باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول