اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

مساجد به تجهیزات رسانه‌ای مجهز شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مساجد باید به تجهیزات رسانه‌ای روز مجهز شوند تا با اتصال به شبکه اینترنت سهمی در شاهراه اطلاع‌رسانی داشته باشند.

مساجد به تجهیزات رسانه‌ای مجهز شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور بعد از ظهر امروز در دومین جشنواره پورتال مساجد استان کرمان اظهار داشت: زمانی که بحثی در باره عمران مساجد مطرح می‌شود، بیشتر نظرها معطوف به ساخت و ساز و عمران فیزیکی مساجد می‌شود.
وی تصریح کرد: عمران و آبادی مسجد به نوع استفاده مومنان از مسجد است.
عرب‌پور بیان داشت: برگزاری نماز جماعت، راه‌اندازی و بهره‌برداری از کتابخانه و ایجاد پایگاه‌های ورزشی از جمله اقدام‌های عمران مساجد به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه مساجد باید به تجهیزات رسانه‌ای روز مجهز شوند، افزود: با اتصال مسجدها به شبکه اینترنت این مکان‌ها باید سهمی در شاهراه اطلاع‌رسانی داشته باشند.
عرب‌پور تصریح کرد: طرح ایجاد پورتال مساجد از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با هدف اطلاع‌رسانی، تنویر افکار عمومی، توسعه توانمندی جوانان مسجدی و خدمت‌رسانی به مسجد صورت گرفت.
وی افزود: زمانی که فضای مجازی به عنوان پرتال دراختیار مسجد قرار می‌گیرد، جمعی از جوانان در این مجموعه برای به روز کردن اطلاعات و اخبار مساجد شبکه‌ای را تشکیل می‌دهند که این امر در زمینه ایجاد ارتباط و انتقال تجربه موثر است.
عرب‌پور ابراز داشت: می‌توان از این فضا در راستای فعالیت‌های فرهنگی مسجد بهره برد، زیرا به صورت جهانی ارتباط برقرار می‌شود و ارائه فعالیت‌های مساجد به نحو مطلوبی صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد:  مساجد می‌توانند در تحقق دولت الکترونیک در استان کرمان به عنوان پیشخوان‌های دولت الکترونیک در محله‌ها باشند.
عرب‌پور خاطرنشان کرد: اگر در استان کرمان یک ‌هزار مسجد فعال شود، سرویس‌دهی مناسبی به مردم ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه 90 مسجد استان کرمان در سال 89 به رایانه و خط اینترنت مجهز شدند و پورتال مساجد در این مکان‌ها راه‌اندازی شد، گفت: این تعداد در سال جاری به 160 پورتال افزایش یافت و تا سال آینده به 200 پرتال می‌رسد.
عرب‌پور ابراز داشت: توسعه پورتال‌های مساجد از بودجه‌های دور سوم سفر هیئت دولت به استان کرمان تامین شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول