اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‏گیرد؛

راه‏اندازی 20 کانون مساجد در سمنان

خبرگزاری فارس: 20 کانون جدید به کانون‏های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تا پایان سال جاری افزوده خواهد شد.

راه‏اندازی 20 کانون مساجد در سمنان
معاون اداری و مالی دبیرخانه کانون‏های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ظهر امروز در حاشیه دومین همایش استانی اندیشه‏های آسمانی ویژه اعضای کانون‏های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در اردوگاه شهید صدوقی چشمه علی دامغان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: در حال حاضر 121 کانون فعال فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان وجود دارد که به طور متوسط در هر کانون 100 نفرعضو هستند.
رحمان شاهی تصریح کرد: 12 هزار دانش‏آموز دختر و پسر عضو 121 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان هستند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته، 53 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان با دریافت مجوز فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.
معاون اداری و مالی دبیرخانه کانون‏های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به مهم‏ترین برنامه‏های حمایتی کانون‏ها در استان اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‏های حمایتی از کانون‏ها، راه‏اندازی 70 باب کتابخانه با کتاب‏هایی در بخش‏های کودک و نوجوان، ادبیات، کمک درسی، دینی و فرهنگی بوده که می‏توان به آن اشاره کرد.
وی همچنین از پرداخت سرانه به کانون‏های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‏های حمایتی، پرداخت سرانه در طول سال به کانون‏های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بوده که حداقل پرداختی سرانه 25 میلیون ریال و حداکثر آن 10 میلیون ریال است.
شاهی یادآور شد: سال گذشته 200 میلیون ریال سرانه به حساب کانون‏های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان واریز شد.
وی به کمک‏های دولت به کانون‏های فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان اشاره کرد و افزود: در دور سوم سفر هیئت دولت به استان، یکی از مصوبات در بخش فرهنگی حمایت و تقویت کانون‏های فرهنگی هنری مساجد استان بود و در این راستا رقمی معادل 5 میلیارد ریال مصوب شد.
این مسئول بیان کرد: تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته اما امیدواریم هر چه زودتر این اعتبار به استان اختصاص پیدا کند.
شاهی به برگزاری دوره‏های آموزشی ویژه اعضا و مدیران کانون‏های فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان در قالب اندیشه‏های آسمانی به صورت کشوری، برگزاری دوره‏های آموزشی استانی در شش ماهه دوم سال جاری، تجهیز کانون‏ها و راه‏اندازی کتابخانه‏های جدید، حمایت از برنامه‏های فرهنگی و هنری و تجهیز کانون‏ها به کالاهای سرمایه‏ای و مشارکتی به صورت 30 درصد کانون‏ها و 70 درصد دبیرخانه کانون و برگزاری جشنواره قرآنی ویژه اعضای کانون‏های استان به عنوان مهم‏ترین برنامه‏های صورت گرفته یا در حال اقدام اشاره کرد.
دومین همایش استانی اندیشه‏های آسمانی ویژه اعضای کانون‏های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تا 17 شهریور ماه سال جاری با شرکت 200 نفر از دانش‏آموزان پایه‏های تحصیلی اول راهنمایی و اول دبیرستان در مجموعه اردوگاه شهید صدوقی چشمه علی دامغان برگزار می‏شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول