اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل انتقاد کرد:

ورود نیافتن بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری عمران شهری

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: تمایل نداشتن بخش خصوصی برای ورود به طرح‌های عمران شهری و پروژه‌های خدماتی در اردبیل اسفناک است.

ورود نیافتن بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری عمران شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در نشستی با هیئت امنا، ریش سفیدان و رئیسان محلاتی ششگانه اردبیل اظهار داشت: باید در موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی نگاه ویژه‌ای به اردبیل داشته باشیم و مشکل تمایل کم بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در زمینه پروژه‌ها و طرح‌های عمران شهری و خدماتی را که به عنوان یک نقیصه بزرگ گریبانگیر این شهر شده است از طریق فرهنگسازی برطرف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: که سرمایه‌داران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و طرح‌ها انتظارهای بر حقی دارند که از مهمترین آنها کسب سود منطقی، برخورد مناسب کارکنان و مدیران ارگان‌های دولتی ذیربط با آنان و نیز تضمین امنیت معنوی و اجتماعی خودشان است.
این مسئول  نقش ریش سفیدان و رئیسان محله‌های ششگانه اردبیل و نیز سایر افراد معتمد و صاحب نفوذ را برای نهادینه کردن فرهنگ برخورد مناسب با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و داشتن سعه صدر کافی در این زمینه بسیار موثر دانست.
شهردار اردبیل با اشاره به اینکه از زمان اجرای قانون شوراهای اسلامی در ایران شهرداریهای کشور به شکل خود گردان اداره می‌شوند، ادامه داد: شهرداریها به واسطه درآمدهایی که از بابت عوارض‌ها و مانند آنها از مردم دریافت می‌کنند علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان و کارگران خود به شهروندان خدمات گوناگونی را ارائه می‌کنند.
بدری تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان درآمد شهرداری‌ها در شهرهایی مانند اردبیل که از داشتن کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ و متعدد محروم است، پایین است، به طور مسلم درآمدی که از محل پرداخت عوارض، عاید شهرداری‌ها می‌شود به زحمت کفاف هزینه‌های مربوط به ارائه خدمات شهری به شهروندان مانند جمع‌آوری زباله‌ها، نگهداری فضاهای سبز و نیز آسفالت بعضی از کوچه‌های خاکی را می‌کند و در چنین شرایطی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های کلان شهری نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.
وی با اشاره به اقدام‌هایی برای اجرای برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت در شهرداری اردبیل اظهار داشت: کارهایی را در چند ماه اخیر در این ارتباط در شهرداری اردبیل آغاز کرده‌ایم و از جمله برنامه‌های کوتاه و میان مدت می‌توان به شفاف‌سازی امور و تکریم ارباب رجوع و تسهیل در رسیدگی به کارهای مراجعان به شهرداری اشاره کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول