اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی خبر داد؛

واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری چند شرکت دولتی به بخش خصوصی در این استان خبر داد.

واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد
ابراهیم کشاورز عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، پتروشیمی گچساران، کارخانه قند یاسوج، پتروشیمی دهدشت تا پایان سال جاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 20 درصد پتروشیمی گچساران، 22 درصد کارخانه قند یاسوج و 19 درصد پتروشیمی دهدشت، دولتی هستند که در صورت تمایل و مشارکت بخش خصوصی سهام آن‌ها از حالت دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.
کشاورز، وظیفه و رسالت وزارت اقتصاد و دارایی را در دولت احمدی‌نژاد بسیار سنگین خواند و گفت: سهام عدالت، هدفمندی یارانه‌ها، طرح تحول اقتصادی، مسکن مهر و نامه‌های سفر‌های دولت از جمله وظایف جدیدی است که با شروع به‌کار دولت نهم و دهم به این وزارن محول شده است.
وی ادامه داد: اعتبارات دولت جوابگوی توسعه استان‌ها نیست و اگر استانی می‌خواهد توسعه یابد باید فرهنگ سرمایه‌گذاری را در جامعه خود نهادینه کند.
این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور و کارخانه‌جات و شرکت‌ها به بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی است که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و این دولت با شجاعت و مدیریت آن ‌را اجرا کرده است.
کشاورز با بیان این ‌که رسیدن به اهداف موردنظر رهبر فرزانه انقلاب در سند چشم‌انداز توسعه باید هدف اصلی مسئولان باشد، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به افق چشم‌انداز 1404 برسیم راهی جز جهاد اقتصادی، سرمایه‌گذاری و فعال کردن بخش خصوصی نداریم.
وی حمایت دولت را از بخش خصوصی لازمه پویایی اقتصاد دانست و ابراز داشت: رقابت دولت با بخش خصوصی به معنی مقابله با مردم است و مطمئن باشیم تا فضای خصوصی و کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد مهیا نشود به هیچ جا نمی‌رسیم.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد، برنامه‌ریزی برای داشتن اقتصادی پویا و مولد را از مهم‌ترین رسالت‌های هر دولتی خواند و تاکید کرد: تکیه دولت‌ها بر درآمدهای سهل‌الوصولی چون نفت به معنای تاراج و به یغما بردن حقوق نسل آینده است.
کشاورز گفت: اگر در یک دولتی حتی یک درصد تورم به خاطر سیاست‌های غلط اقتصادی به‌وجود آید، این موضوع خیانت به مردم است.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شرکت در همایش سرمایه‌گذاری کشور در تهران یکی از برنامه‌های کاری این سازمان است که به حول و قوه الهی در آذرماه برگزار میشود.
وی عنوان داشت: این همایش یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اقتصادی ایران است که استان کهگیلویه و بویراحمد با دست پر در آن شرکت می‌کند.
وی همچنین از شرکت تیم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در همایش مسکن، نفت و انرژی در کشور چین خبر داد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول