اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو خبر داد:

واگذاری 11 شرکت برق به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به وجود 11 شرکت برق در سطح کشور در اولویت واگذاری امور به بخش خصوصی، گفت: در همین راستا استان خراسان باید یکی از استان‌های پیشگام در این عرصه باشد.

واگذاری 11 شرکت برق به بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد بهزاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت برق خراسان در محل این شرکت اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت‌های زیادی از انرژیهای تجدید پذیر اعم از خورشیدی، بادی، زمین گرمایی و زیست توده در کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه هنوز از این ظرفیت‌ها استفاده مناسبی صورت نمیگیرد، افزود: دولت برای نیل به این سمت و سو برنامه‌های جامعی را در دستور کار خود دارد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با ابراز خرسندی از حذف شدن نرخ خاموشی برق در کشور افزود: تلاش شبانه روزی برای تامین پایدار انرژی در کشور از مهم‌ترین عوامل دست‌یابی به این موفقیت بزرگ است.
وی با تاکید بر این مطلب که ایران پیشرفت‌های بسیاری را در زمینه تولید و توزیع برق از آن خود کرده است، افزود: در حال حاضر ایران یکی از موفق‌ترین کشورها در زمینه دست‌یابی به آخرین تکنولوژیهای روزدر زمینه تولید انرژی برق است.
بهزاد به میزان مصرف برق در ماه‌های اخیر در کشور اشاره کرد و ادامه داد: پیک شبکه برق سراسری در تابستان سال جاری بیش از 42 هزار و 240 مگاوات بود.
وی با بیان اینکه این میزان مصرف و تولید با وجود محدودیت‌ها ازنظر تامین و توزیع بوده است، خاطر نشان کرد: در همین راستا امسال به عنوان بهترین سال در رابطه با مباحث تولید انرژی برق انتخاب شده است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به وجود 11 شرکت برق در سطح کشور در اولویت واگذاری امور به بخش خصوصی یاداور شد: در همین راستا استان خراسان باید یکی از استان‌های پیشگام در این عرصه باشد.
وی به ظرفیت‌های عظیم صنعت برق در خراسان اشاره کرد و بیان داشت: این استان در بحث اصلاح شبکه‌ها، کاهش افت و تغییر فشار حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است.
بهزاد زحمات کشیده شده در طول سال‌های اخیر در زمینه صنعت برق در خراسان را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: مدیریت قوی در طول چند سال اخیر سبب بروز چنین ویژگی شده است.
وی با سپاس از مدیریت پیشین مدیرعامل شرکت برق خراسان در زمینه برق افزود: باید تلاش‌ها ادامه پیدا کرده تا به نقاط آرمانیتر در زمینه برق و انرژی در کشور برسیم.
در این مراسم محمدحسن متولیزاده به عنوان مدیرعامل جدید شرکت برق منطقه‌ای خراسان منصوب و از زحمات مهدی فخرنبوی مدیرعامل سابق قدردانی و تقدیر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول