اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حوزه اقتصاد؛

مجلس باید با بخش خصوصی تعامل داشته باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مجلس در حوزه اقتصادی تنها عمل کرده و با بخش خصوصی تعاملی نداشته است و اگر در این حوزه مجلس موفق نبوده بواسطه همین نبودن تعامل است.

مجلس باید با بخش خصوصی تعامل داشته باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرحسین قاضی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری ستاد پیگیری اجرایی‌شدن مطالبات رهبری در سال جهاد اقتصادی با تاکید بر این مطلب، اظهار داشت: اگر مجلس و تمام عواملی که در حوزه اقتصاد نقش دارند تعامل خوبی با بخش خصوصی داشتند به نتیجه و جمع‌بندی بهتری می‌رسیدیم.
وی با اشاره به اینکه تشکیل این ستاد و لبیک به فرمایشات رهبری به عنوان یکی از بی‌نظیرترین اقدامات بخش صنعت است، افزود: مردم به این نتیجه رسیده اند که خود بیایند در میدان و کار را پیش ببرند و البته در طول انقلاب هم اگر موفق بودیم در جایی است که مردم در صحنه آمده اند و در این بخش سازمان‌های مردم نهاد و خصوصی نمایندگان مردم هستند.
نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اینکه وظیفه نمایندگان مردم در مجلس مطالبه‌گری، نظارت و بازکردن مسیر است، خاطر نشان کرد: مشکلات ما در حوزه اجراست و کمتر مشکل قانونی وجود دارد اما مجلس حامی و حمایت‌کننده این بخش است.
قاضی‌زاده افزود: اگر بخواهیم نظام جمهوری اسلامی را از هر نظر چه سیاسی، چه امنیتی و چه دیگر حوزه‌ها حفظ کنیم باید معیشت مردم را درست کنیم و باید در این راستا در سال جهاد اقتصادی حرکت کنیم و مجلسی‌ها باید از این گونه حرکات اعلام حمایت کنند.
نماینده مردم مشهد در مجلس به تشکیل این ستاد در استان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: هدف از تشکیل این ستاد این است که تا جایی که می‌توانیم مسائل و مشکلات را در سطح استان حل کنیم و البته بخش خصوصی با توجه به مقررات راهکار باید ارائه کند و همچنین مسئولان استان اگر می‌خواهند صنعت استان رشد و ارتقا پیدا کند و مشکلات حل شود باید از کارهای کلان و کمیسیون بازی‌ها کم کند و در شهرها و روستاها بروند و به اجزا و جزئیات ورود پیدا کنند.
وی افزود: در مدیران و دست‌اندرکاران باید تغییر نگرش بوجود آید و همانطور که رهبری نام این سال را جهاد اقتصادی عنوان کردند مسئولان نیز باید در یک حرکت جهادی به صورت اعتقادی عمل کنند.
محسن شرکا، دبیرکل خانه صنعت و معدن کشور با اشاره به فصل الخطاب دانستن سخنان اخیر رهبری در جمع سران نظام، اظهار داشت: باد رویکردها به یک رویکرد جهادی تبدیل شود و این وظیفه کلیدی ماست که به عنوان سپر در جلوی رهبری حرکت کنیم و به عنوان پشتیبان پشت رهبری باشیم اما متاسفانه هنوز در سال جهاد اقتصادی این رویکرد تغییر پیدا نکرده است.
رئیس خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی با اشاره به ایراد این حوزه که برآمده از مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی است، تصریح کرد: ما باید عارضه‌یابی کنیم و ایرادات را بر طرف کنیم و این حکم رهبری تحقق ببخشیم و اگر این اتفاق نیافتد نمی‌توانیم جوابگوی مردم و نسل‌های آینده خود باشیم. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول