اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد:

افزایش رقبه به موقوفات مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از افزایش 10 هزار و 830 رقبه به موقوفات این استان خبر داد.

افزایش رقبه به موقوفات مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی شامگاه سه‌شنبه در جمع کارکنان این اداره کل با اشاره به اهمیت موقوفات و رقبات استان از افزایش 10 هزار و 830 رقبه از رقبات موقوفات استان خبر داد.
این مسئول خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته دارای 132 هزار و 50 رقبه بوده، ولی در حال حاضر دارای 142 هزار و 880 رقبه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: نسبت به سال گذشته تعداد 10 هزار و 830 رقبه به رقبات موقوفات استان افزوده شده است.
وی با اشاره به حفظ موقوفات و رقبات استان خاطرنشان کرد: موقوفات استان مازندران که از سوی واقفین خیراندیش از گذشته و در زمان حال صورت گرفته و این امر خیر همچنان ادامه دارد، دارای اهمیت بسیار زیادی است و همه این موقوفات از نیات پاک و خالص واقفان سرچشمه می‌گیرد که از زحمات و دست‌رنج این بزرگان است.
سهرابی گفت: موقوفات در راه خداوند و برای حفظ مقدسات و احکام و ارزش‌های اسلامی و دینی وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ابراز داشت: وقف تضمین پایداری و بقاع همیشگی خیرات و حسنات انجام شده و در تعابیری چون باقیات الصالحات و صدقه جاریه معرفی شده و اسلام به این سنت حسنه اهمیت خاصی در تأمین زندگی دنیوی و تضمین حیات اخروی قایل است.
وی در مورد رقبات موقوفات استان گفت: هر موقوفه که دارای جزء و یا اجزایی است که به عنوان رقبه شناخته می‌شوند و همه متولیانی که به عنوان چرخاننده موقوفات غیرمتصرفی هستند باید برای حفظ و احیای موقوفات تلاش کنند و بخشی از هزینه‌های مشخص شده را برای حفظ و نگهداری و افزایش رقبات موقوفات هزینه کنند تا بر اساس نیات واقفان، موقوفات حیات داشته باشند و به فراموشی سپرده نشوند.
سهرابی در پایان با اشاره به پرداخت حقوق موقوفات استان مازندران اذعان داشت: حق و حقوق موقوفه بر اساس فتوای ولی فقیه بر همگان لازم و واجب است و کسانی که در زمین موقوفه و یا به هر نحوی واحدهای تجاری، مسکونی، زراعی، صنعتی و اداری اوقافی را در اختیار دارند باید نسبت به پرداخت اجاره بها بر اساس موازین و قوانین موجود در اوقاف اقدام کنند تا از نظر شرعی، عرفی و اخلاقی دیون اوقافی بر گردن آنان نباشد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول