اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سمنان:

وقف بارزترین مصداق صدقه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف بارزترین و کامل‏ترین مصداق صدقه بوده که در حال حاضر در جامعه کنونی ساری و جاری است.

وقف بارزترین مصداق صدقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‏الاسلام قربانعلی صفایی‏پور امروز کامل‏ترین، جامع‏ترین و پیشرفته‏ترین صدقه را وقف اعلام کرد.
وی گفت: وقف به عنوان یکی از احکام الهی مطرح است و در آیات قرآنی، احادیث و روایات متعدد به آن اشاره و به صورت صریح و مشخص مطرح شده و نیز جزو سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) بوده که سیره و عمل آنها هم برای ما حجت است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه وظیفه داریم نسبت به تبلیغ و ترویج وقف تلاش کنیم، افزود: همانند نماز، روزه، زکات، حج و جهاد که از جمله احکام شریعت است، باید نسبت به ترویج وقف اقدام کرد.
صفایی‏پور سخن از شرایط منحصر وقف به میان آورد و اظهار داشت: وقف این شرایط انحصاری را دارد که اصلش ثابت، اما برکات و فوایدش دائم و در آن جهاتی که وقف شده است استفاده می‏شود.
وی صدقه جاریه و وقف را مهم برشمرد و اعلام داشت: صدقه جاریه و وقف به قدری مهم است که انسان در لحظه مرگ آثارش را متوجه می‏شود و آرزو می‏کندد تا به زندگی برگشته و یک صدقه را از خود به جای گذارد و نیز عمل صالحی را انجام دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه تبلیغ وقف و ترویج آن بیش از سایر احکام الهی ضروری است، تصریح کرد: در زمان کنونی باید یک حکم الهی را تبلیغ کنیم تا متدینان و متمکنان جامعه تشویق شوند و متناسب با نیازهای جامعه و مقتضیات زمان، وقف جدید و نو داشته باشند تا هم سنت پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) و نیز این حکم الهی تعطیل نشود و هم برکاتش مورد استفاده مومنان و مسلمین قرار گیرد.  
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول