اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

رعایت مفاد وقف‌نامه‌ در برابر سوداگریها ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: رعایت مفاد وقف‌نامه، مقاومت و استقامت در برابر ظلم، سوداگری و همه آسیب‌های احتمالی که در گذشته و حال و آینده وجود داشته است امری ضروری است.

رعایت مفاد وقف‌نامه‌ در برابر سوداگریها ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز در جلسه معرفی سرپرست جدید اداره اوقاف ناحیه 2 مشهد با بیان این مطلب اظهار داشت: در روی کره زمین کارها و اشتغال‌های زیادی وجود دارد که بعضی از انسان‌ها توفیق پیدا می‌کنند تا در خدمت سرمایه اهل بیت(ع) قرار بگیرند و این توفیق مستلزم انجام وظایفی است.
وی گفت: با نگاه به افق آتی این مسئولیت‌ها عرصه های گسترده‌تر و وسیع‌تری را پیدا کرده و الزام به سازمان‌دهی و تجدید قوای بیش از گذشته را برای انجام این ماموریت‌ها را اقتضا می‌کند.
گنابادی‌نژاد ادامه داد: حق‌شناسی نسبت به واقفین و خیراندیشینی که بزرگترین توفیق را پیدا کرده اند که در ملکوتی‌ترین لحظه زندگی خود یک تصمیم بنیادین، تاثیرگذار و ماندگاری را اتخاذ کنند که موقوفه‌ای را ایجاد و ثبت کنند و همچنین کسانی که مخلصانه بر اساس موازین شرعی تلاش کردند تا این موقوفات تا امروز باقی بماند، الزامی است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با اشاره به موقوفه گوهرشاد تصریح کرد: واقف موقوفه گوهرشاد آغا زن پاکدامنی بوده است که توفیق پیدا کرد تا مسجدی را در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) پایه‌گذاری کند و موقوفات دیگری را نیز ایجاد کند.
گنابادی‌نژاد افزود: به طور یقین آنچه که امروز از موقوفه گوهرشاد باقی مانده است در خور شان این موقوفه نیست اما همین مقدار نیز که مانده است مرهون تلاش‌های مخلصانه‌ای است که انجام شده است و گزارش و کارنامه گذشته آینه‌ای برای آینده است.
وی با بیان اینکه این تقسیم‌بندی که در گذشته وجود داشته تنها از آن گذشته نیست، ادامه داد: رعایت مفاد وقف‌نامه، مقاومت و استقامت در برابر ظلم، سوداگری و همه آسیب‌های احتمالی که در گذشته و حال و آینده وجود داشته است امری ضروری است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی تاکید کرد: اگر بتوانیم در مقابل این آسیب‌ها ایستادگی کنیم جزو خادمینی سرافرازی خواهیم بود که در گذشته وجود داشته، اما اگر به این موقوفات دست‌درازی کرده و یا جرات شهامت و ایستادگی در مقابل سواستفاده گران را نداشته باشیم ملحق به کسانی خواهیم شد که در گذشته تاریخی موقوفه و موقوفات شرمنده و روسیاه شده اند.
گنابادی‌نژاد با بیان اینکه در طول تاریخ مجاهدات فراوانی برای ماندگاری موقوفات و برکات حاصل از آن صورت گرفته است، افزود: جهاد عرصه وسیع و گسترده‌ای است که انسان تا باقی است و زندگی می‌کند در حال جهاد است و اگر کسی جهاد مخلصانه‌ای داشته باشد خداوند خودش راه را باز می‌کند. 
در این مراسم مسعود صباغیان به عنوان سرپرست جدید اوقاف ناحیه 2 مشهد معرفی شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول