اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ وقف در کشور رونق ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با ابراز نارضایتی از کم رنگ شدن فرهنگ وقف در جامعه انجام اقدامات فرهنگی موقر در این زمینه را خواستار شد.

فرهنگ وقف در کشور رونق ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با وجود افراد متمکن و متدین در کشورمان وضع فعلی برای وقف موقوفات جدید رضایت بخش و از این رو آسیب‌شناسی و فرهنگ‌سازی‌های لازم در این بخش را طلب می‌کند.
وی، در خصوص علل کاهش وقف در کشور اظهار کرد: وجود موسسات خیریه متنوع در زمینه‌هایی چون مدرسه‌سازی، خیران سلامت، مسکن‌ساز و غیره باعث شده تا دستگاه‌های اجرایی دولت در اقدامی موازی نسبت به جذب سرمایه‌های این افراد اقدام کنند که البته فی‌نفسه عملی خوب و موثر است.
امام جمعه تبریز افزود: عامل مهمی که باعث کاهش موقوفات جدید شده بدبینی‌های ایجاد شده از سوی رژیم منحوس پهلوی بود که از محل درآمد موقوفات و اجرای قانون اصلاحات ارضی باعث از بین رفتن موقوفات زیادی در کشورمان شد، از این رو باید اقدام مناسبی برای فرهنگ‌سازی در بین مردم مومن و ایجاد اطمینان به این نهاد ولایی از سوی روحانیون، رسانه‌های جمعی و متولیان امر صورت گیرد.
آیت‌الله مجتهد شبستری در ادامه با تاکید بر روایات اسلامی و نقش وقف به عنوان صدقه جاریه در زندگی اخروی گفت: تبلیغ در خصوص امر وقف نباید تنها به هفته وقف محدود شود بلکه باید در مناسبت‌های مختلف نسبت به نهادینه شدن این امر اقدام شود.
وی، ارائه آمار دقیق برای تنویر افکار عمومی از نحوه مدیریت موقوفات و هزینه‌کرد درآمدهای حاصل در محل نیات واقفان را عاملی موثر در جذب مومنان برای رو آوردن دوباره به انجام سنت حسنه و باقی وقف دانست.
امام جمعه تبریز در پایان با انتقاد از دستگاه قضایی استان خواستار دقت بیشتر قضات در تعیین خسارات و اجاره‌بهای موقوفات شد و تصریح کرد: متاسفانه شاهد این بودیم که در گذشته اجاره یک موقوفه را فقط یک هزار ریال محاسبه کرده‌اند و تصاحب‌کننده قیمت واقعی اجاره موقوفه را پرداخت نکرده است.
 در این مراسم حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی معرقی و از خدمات حجت‌الاسلام حسین نوبری قدردانی شد.
حسینی پیش از این مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل فعالیت می‌کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول