اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران:

تعطیلی تولیدیهای مازندران ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران گفت: تعطیلی سه کارخانه ایرانیت سازی، خوتکا و خزر شیر ربطی به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارد.

تعطیلی تولیدیهای مازندران ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور سه‌شنبه شب در جلسه هدفمند کردن یارانه‌ها در استانداری مازندران اظهار داشت: طرح دوم بسته‌های حمایتی از صنایع از شهریور ماه در استان مازندران در حال اجرایی شدن است.
این مسئول تصریح کرد: طرح بازسازی صنایع و معادن برای بهره‌وری بیشتر از کار و تولید نیاز به 40 تا 150 میلیون تومان اعتبار است که با بهره 9 درصد به متقاضیان به ترتیب اولویت واگذار میشود.
رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران با اشاره به ثبت‌نام صاحبان 123 واحد صنعتی در مازندران بیان داشت: ثبت‌نام 61 واحد صنعتی مورد تایید قرار گرفت که صحت و سقم 16 واحد صنعتی در دست بررسی است.
وی از معرفی 42 واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل در استان خبر داد و بیان داشت: هشت واحد صنعتی به بانک صنعت و معدن و واحدهایی که از این به بعد متقاضی دریافت تسهیلات هستند به بانک سپه معرفی میشوند.
هاشم‌پور خاطرنشان کرد: تاکنون یک واحد صنعتی از تسهیلات معرفی شده به بانک بهره‌برداری کرد.
این مسئول در ادامه به طرح دیگر قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با نام عارضه‌یابی عدم بهره‌برداری واحدهای صنعتی نام گرفت.
این مسئول بیان داشت: واحدهای صنعتی با مراجعه به اداره صنایع و معادن درخواست پیمانکار عارضه‌یابی را میکنند که تاکنون 42 واحد صنعتی در این طرح شرکت کردند و پنج واحد صنعتی به پیمانکار معرفی شدند.
رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران خاطرنشان کرد: 50 درصد هزینه عارضه یابی توسط دولت و 50 درصد بقیه توسط واحدهای صنعتی پرداخت میشود.
وی در ادامه با اشاره به توافق صنایع و معادن و شرکت گاز مازندران برای گازرسانی به واحدهای آجرپزی اشاره کرد و گفت: در این توافقنامه مقرر شد شرکت گاز مازندران تا پایان شهریور ماه عملیات گازرسانی به واحدهای آجرپزی را به اتمام برساند.
رئیس سازمان صنایع و معادن مازندران در ادامه با اشاره به برخی شایعات مبنی بر تعطیلی برخی کارخانجات در مازندران با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید کرد: تعطیلی سه کارخانه ایرانیت سازی، خوتکا و خزر شیر ربطی به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ندارد.
این مسئول بیان داشت: کارخانه خوتکا به علت مشکلات مالی که از قبل وجود داشت با مشکل مواجه است که در حال رفع مشکلات مالی خود است که مشکلات این شرکت قبل از اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به وجود آمده بود.
هاش‌پور ادامه داد: شرکت ایرانیت سازی به علت موانع محیط زیستی و استفاده از مواد آزبستی تعطیل و یا در حال تعطیلی است که باید در خط تولید خود تغییراتی را ایجاد کند.
وی در پایان اذعان داشت: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به خاطر ایجاد فضای رقابتی در کشور و افزایش بهره وری در حال اجرایی شدن است و هر واحد تولیدی که خود را با واقعیت‌های این قانون تطبیق کند از گردونه تولید خارج میشود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول