اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ابتکار سازمان بسیج اصناف یزد صورت گرفت؛

تعطیلی بازار یزد برای اقامه نماز اول وقت

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج اصناف یزد استان یزد از تعطیلی یکپارچه بازار مرکزی یزد برای اقامه نماز اول وقت خبر داد.

تعطیلی بازار یزد برای اقامه نماز اول وقت
محمد حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: اصناف بازار مرکزی یزد در اقدامی هماهنگ با نصب پارچه‌ نوشته‌هایی حاوی احادیث مرتبط با نماز مغازه‌های خود را برای اقامه نماز تعطیل می‌کنند.
وی افزود: این اقدام با تلاش سازمان بسیج اصناف انجام شد و با استقبال گسترده بازاریان مواجه شد.
حسن‌پور با اشاره به آیه 37 سوره نور خاطرنشان کرد: این آیه جرقه اجرای این طرح را در ذهن بسیج اصناف استان یزد روشن کرد و تصمیم گرفتیم در دارالعباده یزد اقدامی انجام دهیم که تجارت و خرید و فروش مانع عبادت خداوند نباشد.
وی در مورد ضرورت پیوند اصناف با نماز و تاثیرات فردی و اجتماعی این پدیده بیان کرد: اگر بازار را زیربنای اصلی اقتصاد، فرهنگ و سیاست در جامعه بدانیم، اغراق نکرده‌ایم زیرا سرنوشت جامعه در گرو بازار است و نسبت جامعه با اخلاق در گرو میزان تعهد بازار به عنوان سرچشمه اصلی ارتزاق مردم به مبانی اسلامی و مبرا بودن از آسیب‌های نظیر ربا و کم‌فروشی است.
حسن‌پور در مورد آثار اجرای این طرح در بازار مرکزی یزد گفت: نشاط این بازار افزایش قابل توجهی یافته و این مسئله پس از برگزاری نماز جماعت ظهر کاملا محسوس است.
وی تقویت رابطه صمیمی اصناف و مشتریان را از دیگر آثار این طرح دانست و افزود: مشتریان هنگامی که با تقید بازاریان برای اقامه نماز اول وقت مواجه می‌شوند، اعتمادشان افزایش می‌یابد و در بسیاری موارد دوشادوش هم برای اقامه نماز اول وقت راهی مسجد بازار یزد می‌شوند.
حسن‌پور با تاکید بر قابلیت اجرای این طرح در سایر استان‌ها اظهار داشت: نباید تصور کرد که این طرح فقط در دارالعباده یزد که از عقبه فرهنگی و مذهبی عظیمی برخوردار است، قابل اجراست بلکه معتقدیم که اگر این طرح به درستی برای بازاریان در سایر استان‌ها تبیین شود با استقبال گسترده آنها مواجه می‌شود.
وی همچنین در مورد برنامه‌های آینده بسیج اصناف استان یزد گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری کلیه اصناف یزد اجرای طرح را به کل استان تعمیم دهیم و امکانات لازم را برای برگزاری نمازجمعه جماعت در مجتمع‌های تجاری تازه تاسیس فراهم کنیم.
حسن‌پور عنوان کرد: آموزش فقه بازار برای اصناف نیز از برنامه‌های اصلی بسیج اصناف یزد است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول