اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جواب اداره صنایع به کارگران معترض آرد و نشاسه یاسوج؛

حیدرپور: کارخانه آرد یاسوج بدون تعطیلی ادغام می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد بعد از تجمع اعتراض‌آمیز کارگران کارخانه آرد و نشاسه یاسوج گفت: این کارخانه تعطیل نمی‌شود بلکه با کارخانه مشابه دیگری در فیروزکوه ادغام می‌شود.

حیدرپور: کارخانه آرد یاسوج بدون تعطیلی ادغام می‌شود
محمدحسین حیدرپور شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تشریح نحوه تعطیلی این واحد صنعتی و ارائه راهکار برای کمک به کارگران این مجتمع تعطیل شده، اظهار داشت: همه هم و غم مسئولان کهگیلویه و بویراحمد این است که اجازه ندهند کارخانه آرد و نشاسه یاسوج تعطیل شود.
رئیس سازمان صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد افزود: این کارخانه متعلق به سازمان اقتصادی کوثر بوده و سازمان صنایع و معادن تنها نقش حمایتی و نظارتی در قبال صنعت در بخش خصوصی دارد.
وی در مورد تجمع کارگران این کارخانه گفت: کارخانه آرد و نشاسه قبلا یک واحد بسیار فعال بوده ولی به‌دلیل این‌که سیستم و تجهیزات آن به‌روز نشده اکنون مستهلک شده و قادر به پرداخت مطالبات کارگران خود نیست.
حیدرپور، واحد آرد این کارخانه را آماده تولید دانست ولی عنوان داشت: تولید آرد خبازی بعد از هدفمندی یارانه‌ها و افزایش رقابت‌‌ها سودی برای این کارخانه نداشته و تنها راه سوددهی آن، راه‌اندازی سیستم نشاسه و گلوکز این کارخانه است.
رئیس سازمان صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد، کارگران معترض را به سه دسته تقسیم کرد و ادامه داد: گروهی از این کارگران تا چند ماه آینده بازنشسته می‌شوند که با پیگیری‌های مکرر مدیران این کارخانه برای پرداخت حق بیمه آنان تا زمان بازنشستگی متقاعد شدند.
حیدرپور ابراز داشت: مسئولان و مدیران این کارخانه معتقدند تنها راه بازسازی و احیا این کارخانه، تسویه حساب با کارگران فعلی و کاهش هزینه‌های حقوق و دستمزد کارگران خود است.
وی افزود: اسکندری، رئیس سازمان اقتصادی کوثر که وابسته به بنیاد شهید بوده معتقد به بازخرید و تسویه حساب با کارگران فعلی کارخانه آرد یاسوج است.
این مسئول بخش صنایع و معادن در کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که 20 درصد وقت خود را صرف حل مشکلات این کارخانه کرده‌ام ولی نتیجه‌ای نگرفتیم، عنوان داشت: در آخرین جمع‌بندی‌ها با حضور استاندار جدید به نتیجه رسیدیم که کارخانه آرد و نشاسه یاسوج قابلیت بازسازی و ادامه تولید را دارد.
وی گفت: گروهی دیگر از کارگران به بازخرید شدن تمایل دارند ولی خواستار دریافت 4 ماه پاداش به ازای هر سال خدمت هستند ولی مدیران این کارخانه به پرداخت 2.5 ماه پاداش تمایل دارند.
مسئول ارشد صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد، گروه سوم کارگران معترض را افرادی خواند که تا دو سال دیگر بازنشسته نمی‌شوند ولی تقاضای آن‌ها از این کارخانه این است که بدون حقوق، تنها برایشان بیمه در نظر گرفته تا در سوابق آن‌ها درج شود.
وی خاطرنشان کرد: مجهزترین کارخانه‌ها نیز در صورت به‌روز نشدن، از تکنولوژی روز دنیا عقب می‌افتند و به چنین وضعی گرفتار می‌شوند.
وی تاکید کرد: تنها راه احیا و درآمدزایی این کارخانه، راه افتادن همه خطوط تولید آن از جمله آرد، نشاسه و گلوکز است.

* حاشیه‌
در این تجمع کارگران آرد و نشاسه یاسوج که خبرگزاری‌های فارس و ایرنا و تعدادی از هفته‌نامه‌های استانی نیز دعوت شده بودند سرپرست خبرگزاری فارس به نیابت از رسانه‌ها با مدیرعامل کارخانه برای انجام مصاحبه تلفنی در محوطه این کارخانه در حال مذاکره بود که وی با تندی از سرپرست خبرگزاری فارس در استان خواست تا کارخانه را ترک کند و تهدید کرد که اگر کارخانه را ترک نکنی دستور می‌دهم بیرونت کنم که این تهدید ناشیانه مدیر از راه دور کارخانه در نوع خود جالب و شنیدنی به نظر می‌رسد.
 به‌زودی شرح کامل این ماجرا و صحبت‌های مسئولان استانی، طی گزارشی در خبرگزاری فارس برای کمک به برطرف شدن مشکلات این کارخانه و همچنین کارگران آن درج می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول