اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره غله آمل و فریدونکنار اعلام کرد:

فعالیت 4 مرکز خرید تضمینی برنج در آمل و فریدونکنار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره غله آمل و فریدونکنار گفت: چهار مرکز خرید تضمینی ارقام پرمحصول برنج در شهرهای آمل و فریدونکنار فعالیت خود را از 20 شهریور آغاز میکنند.

فعالیت 4 مرکز خرید تضمینی برنج در آمل و فریدونکنار
محمد سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: سه مرکز خرید تضمینی ارقام پر محصول برنج در آمل و یک مرکز نیز در فریدونکنار فعالیت خود را از 20 شهریور آغاز کرده و برنج‌های شالیکاران را با نرخ مصوب دولتی خریداری میکنند.
وی با اشاره به پیش‌بینی خرید یک هزار و 100 تن رقم پرمحصول برنج در مراکز خرید آمل افزود: شالیکوبی خزر در کمربندی هراز با مقدار قرارداد 300 تن، مرکز خرید مدرن در کمربندی هزار سنگر به محمودآباد با قرارداد 300 تن و شالیکوبی توکلی در روستای واسکس با مقدار قرارداد 500 تن از 20 شهریور ماه آماده خرید برنج پرمحصول کشاورزان هستند.
رئیس اداره غله آمل و فریدونکنار ادامه داد: در فریدونکنار نیز مرکز شالیکوبی ساحل با مقدار قرارداد یک هزار تن فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با اعلام قیمت تضمینی برنج پرمحصول بر اساس شکستگی و تقسیم‌بندی در چهار گروه تصریح کرد: در گروه نخست ارقام خزر، فجر، ساحل، شفق، درفک، کادوس، شیرودی، تابش و هیبرید قرار دارند که با شکستگی 7.5 تا 20 درصد به قیمت 14 هزار و 80 ریال تا 15 هزار و 40 ریال خریداری میشود.
سلیمان‌پور ارقام پرمحصول سپیدرود، سازندگی، زاینده رود، دانیال LD183، پویا، کوهرنگ و درودزن را در گروه دوم جای داد و گفت: این دسته از ارقام با درصد شکستگی مشابه از 12 هزار و 280 تا 13 هزار و 218 ریال قیمت‌گذاری شدند.
رئیس مجمع انبار خرید برنج شهرستان فریدونکنار در بیان ارقام سومین گروه ارقام عنوان کرد: رقم ندا و نعمت، آذر و صالح با قیمت 10 هزار و 410 تا 11هزار و 217 ریال در گروه سوم جای دارند.
این مسئول از رقم آمل دو و سه، چرام، یاسوج، یاسوج یک و دو2، رشت و هراز با قیمت 8 هزار و 710 تا 9 هزار و 517 ریال در آخرین گروه قیمت تضمینی برنج پرمحصول نام برد.
وی با اعلام اینکه امسال با توجه به بارندگی فصل برداشت پیش‌بینی میشود درصد خرده و زردی محصولات کشاورزی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم نزدیک به 2 هزار و 500 تن ارقام پرمحصول در دو شهر آمل و فریدونکنار خریداری شود.
سلیمان‌پور عدم استقبال مردم از فروش برنج به مراکز خرید تضمینی را از عمده‌ترین مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به بالاتر بودن قیمت بازار بیرون کشاورزان میلی برای فروش محصولات به مراکز خرید ندارد و ترجیح میدهد در بازار برنج را به فروش برساند.
این مسئول با تاکید اینکه مردم آمل کمتر به کشت ارقام پرمحصول رغبت دارند، اذعان داشت: مردم این شهرستان به دلیل قیمت بالای رقم‌های کم محصول به کشت این دسته از ارقام تمایل دارند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول